طراحی نشانه با چالش های پیرامونش حوزه مورد علاقه بسیاری از طراحان گرافیک است. لوگوها در دنیای امروز موجز و پرسرعت حرکت می کنند با بیشترین اثرگذاری.
« مهمترین چالش من در طراحی یک نشانه این است که بتوانم یک کار خلاقانه و قابل دفاع همراه با رضایت سفارش دهنده و توجه به مخاطب انجام بدهم. این اصل اهمیت بسیاری دارد و نباید سلیقه شخصی طراح و حتی فضای هنری و فرمالیستی حاکم بر این موضوع باشد. در گرافیک دیزاین، می بایست به مخاطب و سفارش دهنده توجه ویژه ای داشته باشیم ولی متاسفانه در حال حاضر به این نکته پرداخته نمی شود موضوعی که برای من بسیار مهم بوده و هست. برای رسیدن به سطح کیفی مناسب، دیدن آثار طراحان بزرگ گذشته و حال، تمرین و مطالعه، تعامل با سفارش دهنده و برآورده کردن نیازها می تواند خیلی موثر باشد. به اعتقاد من یک نشانه با رعایت اصول و مبانی و استفاده درست عناصر در جای خود، ارتباط مناسب موضوع با سفارش ، خلاقیت و تمایز از سایر نشانه ها می تواند به یک نشانه موفق تبدیل شود. ضمن اینکه سادگی و قابلیت اجرا در اندازه و فضاهای گوناگون را داشته باشد و چنانچه یک نشانه نوشتاری است، خوانا و گویا برای مخاطب باشد. معمولاً اتودهایم با نرم افزار هستند هر چند نمی شود از اتود دستی غافل شد، ولی از کنار امکانات و ابزارهای نرم افزار که در اختیار طراح قرار می دهد هم نمی شود به سادگی گذشت. در طراحی یک نشانه برای رسیدن به نتیجه خوب، سرعت و دقت کار در اجرای ایده خیلی مهم است.»
« فرهود مقدم» متولد1363 قم است. او از جمله طراحانی است که در دوران کار حرفه ایش علاقه خاصی به طراحی نشانه دارد. در ادامه تعدادی از آثار او را می بینید.
هوداک، درب وپنجره دوجداره /۱۳۹۳ گالری ترنج/۱۳۸۶ ژال، محصولات لبنی /۱۳۸۹ گلریز، محصولات بهداشتی /۱۳۸۵ نصایح، انتشارات/۱۳۹۳ کاغذ پارس /۱۳۹۳ سوهان پارسی/۱۳۹۱ شرکت نرم افزار و سخت افزار شبکه، ۱۳۹۱iNET کافی نت آوانای /۱۳۸۳ رستوران های زنجیره ای سوشی /۱۳۹۳ شرکت پارس ال ای دی /۱۳۹۱