«رهایی از بهشت» بهترین انیمیشن جشنواره «فورت مک‌موری» شد

فیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی نوری اسکویی برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن فستیوال فیلم فورت مک‌موری (YMMIFF) شد.

در این فستیوال که هفتمین سالگرد خود را جشن می گرفت و بین روزهای دهم تا دوازدهم نوامبر برگزار شد، این انیمیشن ایرانی در بخش «بهترین انیمیشن، اثر تجربی یا موزیک ویدیو» جایزه اصلی را از آن خود کرد.

انجمن فیلمسازان فورت مک موری که جوایز این فستیوال را تقدیم می کند، امسال روی هم رفته ۶ جایزه اعطا کرد که جوایز دیگر شامل جایزه بهترین فیلم کوتاه، بهترین نقش آفرینی، بهترین کارگردانی، بهترین فیلم سینمایی و جایزه اسپیریت وود بوفالو می شدند.

در برنامه امسال این فستیوال که در شهر آلبرتا واقع در کانادای غربی برگزار می شود، ۲۴ فیلم ohv[d و ملی، یک بلاکباستر هالیوودی یعنی «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می شود»، چند فیلم منتخب تولید محلی و چند فیلم کوتاه که طی قسمت «چالش ۴۸ ساعتی» آن ساخته شدند، به نمایش درآمدند. این فستیوال همچنین چند ورک شاپ سینمایی برگزار کرد.

«رهایی از بهشت» تا به حال جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است.

این فیلم انیمیشن بلند سینمایی توسط علی نوری اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده و اسکویی در همراهی با سید وحید علیایی آن را تهیه کرده است. داستان فیلم در کشوری در حال جنگ می‌گذرد که یک نویسنده زن و آموزگار باید با دو دانش‌آموز راهی سفری شود که زندگی آنها را تغییر می دهد.

منبع