لیبل‌های جدید پپسی با استفاده از سبک‌های هنری

در فوريه 2017 شركت پپسی خط توليد بطری آب آشاميدنی با كيفيتی عالی تحت عنوان «LIFEWTR» را راه اندازی كرد؛ آبی كه ph (پ هاش) آن به واسطه الكتروليت‌ها متعادل شده بود.

بطری‌های استفاده شده در پروژه «LIFEWTR» شفاف بودند و در خلق لیبل‌های جدید از آثار هنرمندان نو ظهور با پيشينه هنر آبستره، طراحی گرافيك، هنر خيابانی و عكاسی استفاده شده بود.

ست کافمن (Seth Kaufman)  مدير ارشد بازاريابی نوشيدنی‌های پپسی در آمريكای شمالی می گوید: «ما معتقدیم ليبل سهم بزرگی از يك برند را در اختيار دارد و تلاش می كنيم به واسطه این فرصت موجود از طریق روش‌های خلاق با مشتريان‌مان ارتباط برقرار كنيم».

ليبل‌های اين پروژه توسط شرکت تولیدی Constantia Flexibles تامين می‌شود و با همكاری شركت پپسی با استفاده از مواد ليبل BOPP (فيلم‌های پلی‌پروپيلن) هنر در جريان زندگی وارد خواهد شد. همچنین شرکت CF برای دستیابی به کیفیتی عالی در چاپ از دستگاه چاپ 12 رنگ استفاده کرده است.

برند LIFEWTR ليبل‌های جديد را در سه سری اجرا کرده است (اگر تمايل به شناخت هنرمندان اين پروژه داريد می توانيد از Shazam app استفاده كنيد) اولين سری از كارها مربوط به آثار Jason Woodside در مقياس بزرگ، نقاشی ديواری های هنرمندان سبك Momo و هنرمندان فراتر از اقيانوس اطلس Craig & Karl هستند؛ سری دوم آثار به خانم ها تمركز دارد و در برگيرنده كارهای Lynnie Z با پالت های رنگ جسورانه و شخصيت هاي كاريزماتيك است، Adrienne Gaither هنرمندی كه با آبستره های هندسي شناخته می شود و Trudy Benson هنرمند سبك آبستره كه آثارش الهام گرفته از نرم افزارهای برداری قديمی است و در نهايت سومين سری از آثار روي مُد تمركز دارد و اينكه چگونه طراحان با ايده های خود هنر در حال تغيير را به جريان زندگي ما وارد می كنند.

هنرمندان ما در اين پروژه ليبل سنتی بطری را به شاهكاری بی نظير تبديل کرده‌اند و با خلاقيت آن را به اصل برند ارتباط داده‌اند. Brad Jakeman رييس گروه جهانی نوشيدنی های پپسی اظهار داشته است:« هدف این برند كمك به هنرمندان نو ظهور، ايجاد محبوبيت و ورود آنها به فرهنگ عامه (Popular culture) است ».

این ليبل‌ها  براي نسل‌ها منبع الهام و بخش مهمی از تصور هنرمندان خواهد بود. پپسی اميدوار است ليبل‌ها نقش قدرتمندی را در زمانی كه رسانه‌های اجتماعی فرهنگ محور هستند و به واسطه راه های الهام بخش با مخاطبان ارتباط برقرار می كند ايفا كند.

مقاله از packagingeurope.com
ترجمه از علیرضا قراگزلو