پوستر جدید سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر رونمایی شد

پوستر جدید سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، توسط هیاتی پنج نفره متشکل از قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، احمد محیط طباطبایی، ابراهیم حسینی و امیر اسمی انتخاب شد.
به گزارش روابط عمومی جشنواره، عصر روز شنبه 27 دی، هیات انتخاب پس از چند ساعت بحث و بررسی، از بین طرح‌های  رسیده به دبیرخانه، اثری از امیر رجبی را به عنوان پوستر تازه جشنواره معرفی کرد.
اردشیر صالح‌پور دبیر سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درباره شیوه انتخاب این پوستر گفت: «پس از انتشار فراخوان دبیرخانه جشنواره، آثار ارائه شده توسط یک هیات پنج نفره متشکل از هنرمندانی چون قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، احمد محیط طباطبایی، ابراهیم حسینی مسئول بخش پوستر جشنواره و امیر اسمی رییس انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر بررسی شدند و پس از رای‌گیری، پوستر جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر انتخاب و رونمایی شد.

امیر رجبی، دانش‌آموخته کارشناسی بازیگری از دانشکده هنر و معماری و طراح گرافیک، طراحی پوستر نمایش‌هایی چون «کالون و قیام کاستلیون» به کارگردانی آرش دادگر، «قطع دست در اسپوکن» به کارگردانی دانیال خجسته، «هملت» به کارگردانی آرش دادگر، «سیدروماک» به کارگردانی محمودرضا رحیمی، «شاه لیر» به کارگردانی  آرش دادگر، «خیال» به کارگردانی حمیدرضا نعیمی و «اپیدمی طاعون» به کارگردانی امیر رجبی را در کارنامه خود دارد.
سی‌و‌سومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر به دبیری اردشیر صالح‌پور از یکم تا ۱۲بهمن ماه برگزار خواهد شد.

Unknown


        1. علیکِ سلام
          باید تشریف ببرید به سایت زیر:
          http://en.gravatar.com
          پس از عضویت، برای ایمیل تون باید یه عکس انتخاب (آپلود) کنید
          از این پس در هر سایتی که از گراواتار پشتیبانی کنه اگر با ایمیلی که تو اون سایت عضو شدید نظر بدید عکس تون در بخش نظرات نمایش داده میشه !

          همچنین اگه دو تا ایمیل دارید میتونید هر دو ایمیل رو وارد کنید و برای هر کدومشون تصویر جداگانه اختصاص بدید.

    1. آقای حافظی از طراحان برجسته این مرز و بوم هستند و تحلیلی که انجام دادند واقعا نزدیک بود به ذهنیت من

  1. “پس از انتشار فراخوان دبیرخانه جشنواره، آثار ارائه شده توسط یک هیات پنج نفره متشکل از هنرمندانی چون قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، احمد محیط طباطبایی، ابراهیم حسینی مسئول بخش پوستر جشنواره و امیر اسمی رییس انجمن طراحان پوستر خانه تئاتر بررسی شدند و پس از رای‌گیری، پوستر جشنواره سی‌و‌سوم تئاتر فجر انتخاب و رونمایی شد.”

    به هیأت انتخاب تبریک ویژه میگم!!!
    اون بته جقه های بی ربط و گول زنک رو بردارید چی میمونه؟! یه جفت چشم (که ظاهراً قصد هیپنوتیزم کردن مخاطب رو دارن!) به علاوه یه جفت ابروی پرپشت!
    واقعا جای تبریک داره
    آفرین

    1. این دو تا کار هیچ ارتباطی به هم ندارن. فرقشون اینه که سمت چپی ضعیف تر از راستی هست. کسی رو که این دو تا پوستر رو گذاشته کنار هم، دعوت میکنم به دیدن هزاران پوستری که دو تا چشم بزرگ گذاشته شده وسطشون.

  2. نه به پوستر قبلی که آخر آخر مستقیم گوویی بود،،،نه به این یکی که هیچ ربطی به تآتر نداره!! اصلا چه ربطی به چی داره؟؟؟؟

    1. جناب مخاطب، آقای حمید طاهری ملت رو .. گیر آورده. ایشون م.ن هستش که همه جا سرک می کشه و خودش هم می دونه .کارش شده تبلیغ برای خودش و هر وقت یکی گیر می ده بهش می گه: من حمید طاهری دانشجوی واحد قیام دشت با شماره دانشجویی ….، جناب می.نا لطفا خودت باش

  3. به نظرم پوستر اولی که برای جشنواره تئاتر طراحی شده بود.. بهتر بود….
    آخه بگو مجبورید یه همچین طرحی رو تاییدش کنید؟
    واقعا فراخوان وتو که دادید با این همه وقت زیاد از اولش معلوم بود می خواد چی بشه….

  4. به حمید طاهری چه جناب مخاطب؟
    این پوستر ضعیف، شعاری،ناموجه و سطحی کار شده، هر کسی که در زمینه گرافیک کار می کنه این رو به راحتی متوجه میشه.

  5. دوستان نظر شما رو به بخشی از حرفهای استاد «ق.ش» و «ا.ح» که همین چند روز پیش در مورد پوستر تئاتر فجر گفته بودن جلب میکنم!
    استاد «ا.ح»: در کجاى جهان سراغ دارید که یک جشنواره‌ى بین‌المللى در چنین قد و قامتى فراخوان برگزار کند؟!
    استاد «ق.ش»: به نظرم باید پرسش اصلی را متوجه سفارش دهنده بدانیم چون وقتی شما برای خرید وسیله نقلیه به فروشگاه مراجعه می‌کنید ممکن است اتومبیل، دوچرخه و گاری همه موجود باشد و محصولات با کیفیت گوناگون در دسترس؛ اما انتخاب کننده باید پاسخگوی نتیجه نهایی باشد.

    قضاوت با شما!

    دو روز دیگه این داستان پوستر جشنواره تئاتر فجر فراموش میشه اما من یکی این رفتارها رو فراموش نمیکنم

  6. واقعاً پیام این پوسترها چیه؟! اینا رو کی طراحی می کنه؟! اصلاً طراحی شده؟ ” یک پترن آماده…، یک جفت چشم ( معلوم نیست چه موجودی) که انگار چکش خورده فرق سرش داره گیج میزنه، همزه تئاتر هم که فراموش شده مثل اینکه و کلی ایراد دیگه. ترکیب بندی ها رو دیگه بدون شرحه. لطفا اگر کسی پیامی از این پوسترها میگیره بذاره ما هم بفهمیم تو فکر طرررراح این آثار چی میگذره!!!!!!

  7. با توجه به نزدیکی جشنواره ی تئاتر فجر، به گمانم آخرین طرح تایید شده توسط مدیران فرهنگی، بعد از اون پوستر افتضاح، این پوستر باشه. نمیدونم طراح کیه!؟ منتها رنگ اصلی طرح گویای فضای رنگ سنتی طرح های ایرانیست و همچنین طرح قسمت بالا، همچنان کلیشه ایست و هیچ خلاقیتی در آن دیده نمیشه.
    با توجه به اینکه در حدود یک سالیست که با اساتید دانشگاه دارم با هنر و دینامیک بودن اثر کلنجار میرم، این طرح نیز یک طرح طرح کاملا ایستا هست و ذهن مخاطب رو به گردش در نمیآره. ضمن اینکه اثر برای یک غیر همزبان، به هیچ عنوان نمادهای یک جشنواره ی بین المللی و هنری و به خصوص جشنواره ی تآتر رو نداره.
    منتها به نظر بنده کوچک باز قابل ارائه تر از طرح قبلیست.
    خسته نباشید میگم به طراح اثر که در مدت کوتاهی بالاخره تونست یه کاری بکنه. و امیدوارم، این نقد کوچک، راهی باشه برای ایده ها و طرح های زیباتر.

  8. چشمهارو که از اینجا پیچونده دوستمون:
    https://www.behance.net/gallery/16331269/Eye-See-You-Poster-Design
    اورنیمنت های بالاش شامل بته جقه هم وکتور آماده است قابل دانلود بصورت مجانی واقعا حوصله گذاشتن لینکشو ندارم ارزششو نداره از خوده طراح!! بیشتر وقت بزارم
    کلا ایشون واسه طراحی پوستر جشنواره نیم ساعت وقت مونتاژ گذاشته من از اسم اون اساتید تعجب می کنم

    1. عجب!!!
      وقتی اساتید به شیوه زمان جوانیشون کار میکنن و اصطلاحا آنلاین نیستن همین میشه! اون بالای کار تابلو بود وکتور آماده اس. جوونهای امروزی با یه نگاه متوجه میشن.
      خدایا تو شاهد باش ما تو چه مملکتی داریم گرافیک کار میکنیم.
      ):

  9. جوابیه آقای امیر رجبی طراح پوستر
    جوابیه طراح پوستر سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر
    «کپی کالچر» یک تکنیک است
    شرق: روز اول‌ بهمن گزارشی با تیتر «پوستر جدید جشنواره تئاتر فجر کپی از آب درآمد» درهمین صفحه چاپ شد که امیر رجبی، طراح پوستر سی‌و‌سومین جشنواره تئاتر فجر جوابیه زیر را در واکنش به آن مطلب ارسال کرده است: «در دنیای گرافیک ایران و تمامی جهان این تکنیک امری است مرسوم و بدیهی که اینجانب همانند دیگر طراحان از این سبک در اجرای پوستر جشنواره استفاده نموده‌ام. این تکنیک کلاژ که برای اجرای این پوستر از آن بهره ‌برده‌ام کپی کالچر یا به‌نوعی ری- دیزاین یا همان اجرای مجدد با محتوای متفاوت در دنیای‌هنر گرافیک می‌نامند. اینجانب در اجرای این اثر، بدیهی است که از تصاویر موجود به‌عنوان ابزار اجرایی استفاده و همچنین اقتباس نموده‌ام. این پوستر، پوستری مولف نیست و به‌صرف اجرای مجددی است از تلفیق چندین تصویر که آن تصاویر در اجرای‌نهایی پوستر هر‌کدام شکل و معنای متفاوتی پیدا می‌کنند. به‌عبارتی آن شکل‌ها و تصاویر در قالبی مجزا با مضمونی متفاوت در اثر نمود پیدا کرده‌اند. همان‌طور که در هنرهای متفاوت همانند موسیقی، نقاشی و حتی در ادبیات شعر، داستانی و نمایشی این اتفاق با عناوین مختلف شکل می‌گیرد. به‌عنوان مثال در هنر موسیقی این تکنیک را کپی کالچر یا ری- میکس می‌نامند. در ادبیات نمایشی آن را اقتباس یا بازنویسی مجدد می‌نامند و در دنیای شعر این تکنیک را صنعت تضمین می‌نامند. ما در دنیای معاصر گرافیک کشورمان نیز طراحانی بزرگ زبردست و بنامی داشته‌ایم که از همین تکنیک در طراحی و اجرای آثارشان بهره ‌برده‌اند و هم‌اکنون نیز طراحان نامدار نسل‌نو از این تکنیک مرسوم و متداول در برخی از آثارشان استفاده می‌نمایند.»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *