پوستر فیلم «جاودانگی» رونمایی شد

از پوستر فیلم سینمایی «جاودانگی» به کارگردانی«مهدی فرد قادری»و تهیه کنندگی«جواد نوروزبیگی» که در پلان-سکانس 145 دقیقه ای تولید شده است،رونمایی شد.

فیلم سینمایی«جاودانگی» که مراحل فنی آن تمام شده وهم اکنون آماده اکران است در نخستین طراحی پوستر خود از اشعار شاعر بلند آوازه کشور،«خیام نیشابوری»بهره گرفته است؛طراح گرافیک این پوستر«علیرضا نصرتی» بوده و«حسن نوزادیان» تصویرسازی آن را انجام داده است.

بنا به گفته«علیرضا نصرتی»با توجه به فضا و نوع خاص روایت فیلم و از آنجایی که تنها لوکیشن «جاودانگی» قطار است ،در نتیجه قطار به عنوان کاراکتر اصلی پوستر در نظر گرفته شده وبه شکل نوار موبیوس و علامت بی نهایت در آمده و از طرفی با توجه به ساختار پیچیده ولابیرنتی اولین فیلم سینمایی«مهدی فرد قادری»،سعی شده در هم تنیدگی زمان و مکان در پوستر دیده شود تا با داستان فیلم همخوانی داشته باشد،چرا که در طول فیلم زمان گذشته ، حال و آینده همزمان با هم جریان دارند.

همچنین«مهدی فرد قادری» در مورد شعر«خیام »که در پوستر فیلم سینمایی «جاودانگی» استفاده شده، گفت: شاید به نظر بیاید اساس این فیلم بر مبنای ریاضیات بوده که به طورقطع اشتباه نیست ، اما مهمتر از آن مفهوم کلی فیلم است که با اشکال ریاضی برای مخاطب تعریف می شود و بی شک برگفته از شعرهای خیام است؛همانطور که ما در موسیقی متن از شعرهای این شاعر بزرگ استفاده کردیم، یکی از اشعار ایشان را هم که بسیار به فلسفه «جاودانگی» نزدیک است،به عنوان شعار پوسترانتخاب کردیم.

تمام اتفاقات«جاودانگی» که اولین اثر سینمایی«فرد قادری»است در شبی بارانی در قطار رُخ می دهد و در تکامل فیلم های کوتاه پلان-سکانس «تناوب» ،«دایره‌های معکوس» و «ماجرای یک شب بارانی» ساخته شده است.

javdanegi 1

javdanegi 2