اين طراحى لباس كودك، برنده‌ى جايزه‌ى جيمز ديزن بريتانيا شد

رايان ياسين فارغ التحصيل RCA، در حال تلاش براى حل مسئله ى پايدارى در صنعت پوشاك است. او به اين منظور طرحى را ارائه داد كه در آن لباس، هنگامى كه كودكان در حال رشد آن را مي پوشند كش می‌آيد.

این محصول با نام پتی پلی، توسط يك مهندس هوانوردى و رايان ياسين، فارغ التحصيل هنر از دانشگاه سلطنتی، توسعه داده شد كه اين روش دائما موادى را با هم تركيب می كند تا هنگامی كه كودك آن را مي‌پوشد، رشد پيدا می‌كند.

اين رقابت در ٢٣ كشور اجرا می شود كه در آن دانشجويان و يا فارغ التحصيلان تازه كار در رشته هاى مهندسى، طراحى صنعتی، طراحى محصول مي توانند شركت كنند، “حل مشكل” شعار و هدف در اين رقابت است.

ياسين، به منظور مقابله با اثرات زيست محيطى و هزينه هاى مالى مربوط به لباس كودكان، پتي پلي را توسعه داده است.

كودكان می توانند در دوسال اول تا هفت سايز رشد كنند، بنابراين پدر و مادر ها در اين مدت به طور متوسط روزى ٢٠٠٠ پوند پول خرج لباس مي كنند تا فرزند آنها به سن ٣ سالگى برسد.

در اين لباس موادى بكار برده شده كه پارچه، هنگامى كه كش مى آيد، گسترش پيدا مي كند.

ايجاد يك تفاوت قابل ملاحظه

بعضى از چين ها در پارچه روى هم تا می شوند، در حالى كه بعضى چين هاى ديگر باز مي شوند، بنابراين پارچه مي تواند هنگامى كه كودك آن را به تن دارد، گسترش پيدا كند.

در اين پارچه علاوه بر اين ويژگى، يك پوشش ضد آب همراه با يك پوشش حرارتى به منظور افزايش دوام بكار رفته است. اين لباس به طور كامل قابل بازيافت است.

اين لباس مناسب براى كودكان ٦ تا ٣٦ ماه است.

رايان ياسين بابت جايزه ٢٠٠٠ پوند پول دريافت كرد، اين طراح اظهار داشت كه از اين محصول براى ايجاد يك تفاوت قابل ملاحظه در طرز برخورد با منابع صنعت مد استفاده خواهد كرد.

علاوه براين، پتى پلى به مرحله ى بين المللى رقابت جيمز دايسون معرفى خواهد شد و شانس برنده شدن ٣٠٠٠٠ پوند ديگر را نيز خواهد داشت.
اسامى برندگان نهايى در ٢٦ اكتبر سال ٢٠١٧ اعلام خواهد شد.

منبع