اپلیکیشن‌های برتر جایزه طراحی اپل 2020 / Apple Design Awards 2020

اسامی برنده‌های مسابقه‌ی طراحی اپل در سال ۲۰۲۰ در دو بخش بازی و اپلیکیشن منتشر شد که شامل هشت برنامه‌ی برتر سال جاری می‌شود.

رویداد WWDC امسال اپل به‌خاطر ماهیت خاص جدید، به‌صورت مجازی و در طول یک هفته برگزار شد. اگرچه رویداد اصلی در یک مراسم سخنرانی و رونمایی انجام شد، اما رونمایی و اخبار تکمیلی در طول یک هفته به دست کاربران و رسانه‌ها رسید. یکی از اخبار مهم، نام برنده‌های مسابقه‌ی سالانه‌ی طراحی اپل Apple Design Awards است که توسعه‌دهنده‌های برتر را با درنظرگرفتن طراحی عالی، نوآوری، نبوغ و دستاوردهای فنی رتبه‌بندی می‌کند.

اپل هشت اپلیکیشن و بازی را به‌عنوان برنده‌های مسابقه‌ی طراحی امسال انتخاب کرد. توسعه‌دهنده‌های برتر، اغلب مجموعه‌ای جذاب از محصولات اپل را دریافت می‌کنند. جدیدترین دستگاه‌های مک، آیفون و آیپد به‌همراه آخرین نسخه از اپل واچ از جوایز محتمل برای توسعه‌دهنده‌های برتر هستند. به‌هرحال کوپرتینویی‌ها امسال به‌صورت دقیق اعلام نکردند که تیم‌های پیروز، چه جوایزی دریافت خواهند کرد. در ادامه، فهرست برترین برنامه‌های جایزه‌ی طراحی اپل ۲۰۲۰ را بررسی می‌کنیم.

اپلیکیشن‌های برتر جایزه طراحی اپل ۲۰۲۰

اپلیکیشن Darkroom از گروه Bergen Co یک ابزار ویرایش فیلم و عکس است که رابط کاربری زیبا را با سهولت بالا در استفاده، به کاربر ارائه می‌‌کند. کارایی بسیار بالا با کنترلرهای کاربردی و الگوی جانمایی ابزارها به گونه‌ای است که تجربه‌ای عالی را هم برای کاربران تازه‌کار و هم عکاسان حرفه‌ای رقم می‌زند. ترکیب قابلیت‌های اپلیکیشن‌ با امکانات اپل همچون رابط‌های برنامه‌نویسی عکس و دوربین، دسترسی‌های سریع در صفحه‌ی هوم و منوهای کاربردی و بازخورد لرزشی، دارک‌روم را به ابزاری کامل برای ویرایش در موبایل تبدیل می‌کند.

The Darkroom app displayed on iPhone 11 Pro.

اپلیکیشن Looom توسعه‌یافته در iorama.studio یک محیط تمرین و تولید انیمیشن ارائه می‌کند که در طراحی آن از ابزارهای تولید آهنگ‌سازی الهام گرفته شد. لوپینگ قابلیت‌هایی برای طراحی با دست در محیطی کاملا خلاقانه ارائه می‌کند که برای ساختن استاپ‌موشن توسط کاربران حرفه‌ای و حتی مصرف‌کننده‌ی عادی، مناسب به‌نظر می‌رسد. قابلیت‌های عملکردی عمیق و رابط شهودی آن در ترکیب با کنترل‌های پیشرفته‌ی قابل شخصی‌سازی، اپلیکیشن را تکمیل می‌کنند. این اپلیکیشن که برای iPadOS توسعه یافته است، از فناوری‌های اپل همچون قلم هوشمند و رابط کاربری تاریک به‌صورت پیشرفته پشتیبانی می‌کند.

The Looom app displayed on iPad Pro.

 

اپلیکیشن Shapr3D محصول Shapr3D Zartkoruen Mukodo Rezvenytarsasag یک اپلیکشن طراحی به کمک کامپیوتر (CAD) کاربردی برای آیپد محسوب می‌شود که برای طراحی‌های فنی و خصوصا ساختمانی بسیار عالی خواهد بود. کاربران با استفاده از تبلت آیپد و اپلیکیشن مذکور، دیگر نیازی به میز طراحی نخواهند داشت و درنتیجه حداکثر کارایی و خلاقیت را در هر مکانی دردسترس خواهند داشت. با ترکیب آیپد و قلم هوشمند، طراحان فنی و مهندسی به مجموعه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای دسترسی خواهند داشت که برای ساختن مدل‌های سه‌بعدی هم بسیار کاربردی هستند. اپلیکیشن Shapr3D که به‌صورت اختصاصی برای آیپد طراحی شده است، از قابلیت‌هایی همچون ARKit و کشیدن و رها کردن المان‌ها نیز پشتیبانی می‌کند.

The Shapr 3D app displayed on iPad Pro.

اپلیکیشن‌ها و بازی‌های برتر، از فناوری‌های داخلی اپل به بهترین نحو بهره می‌برند

توسعه‌دهنده‌های Shapr3D می‌گویند در ادامه‌ی سال جاری، امکان استفاده از اسکنر LiDAR برای ساختن مدل سه‌بعدی یا صفحه‌ی دوبعدی از یک فضا به اپلیکیشن اضافه خواهد شد. مهندسان با استفاده از اسکن اولیه می‌توانند فرایندهای بازطراحی اتاق و فضا را آسان‌تر انجام دهند. به‌علاوه، می‌توان با استفاده از واقیت مجازی، تأثیر طراحی را در ابعاد واقعی در فضای هدف مشاهده کرد.

اپلیکیشن StaffPad از شرکت StaffPad Ltd نوت‌های دست‌نویس موسیقی را در فرایندی عالی به نوت موسیقی دیجیتال تبدیل می‌کند. آهنگ‌سازهایی که به‌دنبال راهکاری ساده برای نوشتن و تولید موسیقی به‌صورت دیجیتال هستند، می‌توانند با استفاده از این قابلیت، قطعه‌ی مدنظر خود را سریع‌تر تولید کنند. اپلیکیشن مذکور از قلم هوشمند اپل، قابلیت کشیدن و رها کردن و Core ML پشتیبانی می‌کند که هر خط نوت موسیقی را با طراحی زیبایی به نوت قابل تغییر و جابه‌جایی در محیط اپلیکیشن تبدیل می‌کند.

The StaffPad app displayed on iPad Pro.

بازی‌های برتر جایزه طراحی اپل ۲۰۲۰

بازی Sayanora Wild Hearts توسعه‌ یافته توسط Simogo و منتشرشده توسط Annapurna Interactive به‌خاطر طراحی زیبا از همان زمان رونمایی توجه بسیاری از کاربران و کارشناسان را به خود جلب کرد. این بازی ویدیویی هیجان بسیاری زیادی را به گیمرها منتقل می‌کند و با بهره‌گیری از طراحی عالی محیط و المان‌ها و صدا، تجربه‌ای فراموش نشدنی را به‌همراه دارد. بازی مناظر بسیار چشم‌نوازی را درکنار جلوه‌های بصری فراموش نشدنی به کاربر عرضه می‌کند و گیم‌پلی بسیار پویایی دارد. فناوری‌های حرفه‌ای اپل همچون Metal و Game Center و صدای محیطی درکنار کنترلرهای تکمیلی، به‌خوبی در بازی به کار گرفته شده‌اند.

بازی Sayanora Wild Hearts

بازی Sky: Children of the Light تولید thatgamecompany است که بازی را در سبک پرواز بر فراز منظره‌های زیبا در یک قلمروی پادشاهی جادویی برای گیمرها عرضه می‌کند. در این بازی باید کاراکترها را به زادگاه‌های خود در آسمان برگردانید. ترکیب عالی قابلیت بازی چندنفره و مناظر گرافیکی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه، بازی را به یک تجربه‌ی اجتماعی جذاب تبدیل می‌کند. تیم توسعه‌دهنده از فناوری‌های متعدد اپل همچون موتور بازی اختصاصی Metal، بازخوردهای لرزشی، Game Center و صدای محیطی فراگیر در بازی استفاده می‌کند.

The “Sky: Children of the Light” game displayed on iPad Pro.

بازی Song of Bloom ساخته‌ی یک توسعه‌دهنده‌ی مستقل به‌نام Philip Stollenmayer است که در تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد، بازیکن را به حل معماهای گوناگون مرتبط با داستان اصلی مشغول می‌کند. گیمرها، داستانی را تجربه می‌کنند که در طراحی‌های هنری پویا و جذاب جریان پیدا می‌کند. این بازی جریان بازی نوآورانه و زیبا را با طراحی خاص به کاربر ارائه می‌کند.

The “Song of Bloom” game displayed on iPad Pro.

بازی Where Cards Fall توسط گروه The Game Band توسعه‌یافته و Snowman وظیفه‌ی انتشار آن را برعهده دارد. یک بازی ماجراجویی که بازیکن‌ها در آن باید خانه‌هایی بسازند که خاطره‌های شخصیت اصلی را بازسازی می‌کنند. این بازی از فناوری‌های متعدد اپل همچون Metal، بازخوردهای لرزشی و Game Center بهره می‌برد و همچنین از آی‌کلاد هم پشتسبانی می‌کند. طراحی هنری سبک مینیاتوری، جلوه‌های صوتی عالی و معماهای پیچیده‌ی جذاب، از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد بازی هستند.

Gameplay from “Where Cards Fall.”

منبع


image 
imageimageimage