مسابقه بین‌المللی تصویرسازی AOI 2015

نزدیک به چهار دهه است که جشنواره ى معتبر تصويرگرى Association of Illustrators) AOI) با جوایز ویژه و قابل توجهی در انگلستان برگزار می‌شود و امسال برای اولین بار، با همکاری موسسه بین‌المللی Directory of Illustration  تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفته‌ شده است.
AOL با هدف ارايه آثاری استثنایی از تصویرگران و معرفی تصویرگری به عنوان مهم‌ترین ابزار در فرهنگ بصری جهان ایجاد شده است.
این جشنواره بین‌المللی بوده و تمامی تصویرگران از سراسر جهان در همه زمینه‌ها امکان شرکت در این جشنواره را دارند. جشنواره در دو بخش استعداد های جوان و بخش حرفه ای برگزار می شود و آثار ارسالی باید در یکی از این 2 بخش ارسال شود.
بخش استعدادهای جوان شامل دانشجویان سال سوم مقطع تحصیلی کارشناسی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و یا فارغ التحصیلانی که 2 سال از فارغ اتحصیلی آنها گذشته باشد. بخش حرفه‌ای نیز شامل تمامی تصویرگران حرفه ای در عرصه تصویرگری است.

شرايط مسابقه:
آثار ارسالی باید در یکی از ۸ دسته‌ی زیر باشند. این دسته‌ها طوری تنظیم شده است که اکثر آثار در همه‌ی سبک‌ها و هم چنین تمامی زمینه‌های محتوایی را شامل می‌شود:
1.تبلیغاتی: کلیه کارهای تصویرسازی شده که برای یک محصول، برند،تیزر یا آگهی تبلیغاتی کار شده باشد.
2.کتاب: کارهایی که برای گروه سنی 16 سال به بالا تصویرسازی شده باشد در قالب کتاب، جلد کتاب یا بخشی از یک کتاب
3.کتابهای کودکان: کارهایی که برای گروه سنی 16 سال یا پایین تر تصویرسازی شده باشد در قالب کتاب یا جلد کتاب یا بخشی از یک کتاب
4.دیزاین: آثار تصویرسازی منتشر شده‌ای که مرتبط با دیزاین است. این دسته گسترده ای‌ست که شامل همه ی زمینه های دیزاین می شود.
5.سرمقاله یا مقاله: کارهایی که برای سرمقاله یک روزنامه، گزارش، مبارزات انتخاباتی، اخبار و در هر رسانه‌ای منتشر شده باشد قابل قبول هستند.
6.اجتماعی: تصویرسازی‌هایی که برای نمایش در مکان‌های عمومی در سطح شهر نظیر دیوارها و… طراحی شده‌اند.
7.پژوهش و دانش ارتباطات: آثاری که در زمینه‌ی موضوعات علمی و تحقیقات طراحی شده است. مانند تصاویری که به عنوان ابزار برای کتاب‌های علمی، آزمایشات و تحقیقات از آن استفاده می‌شود.
8.آثار ابتکاری و آزاد: کلیه کارهایی که هنرمند بطور ابتکاری و داوطلبانه بدون هیچ گونه سفارش دهنده خارجی انجام داده باشد، پذیرفته می شوند.
– هیچ محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی شما وجود ندارد. شما می توانید در دسته های مختلف آثار متنوعی را ارسال کنید.
اگر یک ورودی داشته باشید: هزینه آن‌ها 25 پوند (حدود 39 دلار) در هر ورود برای انگلستان و اتحادیه اروپا و £ 20.83 (تقریباً 32.50USD) برای هر ورودی برای سایر نقاط جهان است.  منظور از یک ورودی، ارسال یک تصویر به عنوان اثر ارسالی است.
اگر چند ورودی داشته باشید: هزینه £ 45 (حدود 70 دلار) در هر ورود برای  انگلستان و اتحادیه اروپا و £ 37.50 (تقریباً 58.50 USD)برای هر ورودی برای سایر نقاط جهان است.  منظور از چند ورودی، ارسال بیش از یک تصویر الی پنج تصویر به عنوان اثر ارسالی است.
حضور در این جشنواره برای عموم آزاد است. همچنین ناشران نیز مجاز به ارسال آثار تالیف شده‌شان می‌باشند.
آثار ارسالی باید در سال 2014 تا اواسط ماه فوریه خلق شده باشد. حضور در این جشنواره برای عموم آزاد است. همچنین ناشران نیز مجاز به ارسال آثار تالیف شده‌شان می‌باشند. (آثار می توانند توسط خالق اثر و یا توسط موسسات، دانشگاه ها و ناشران نیز ارسال شود.)
آثار ارسالی بخش حرفه ای باید چاپ و منتشر شده باشد و آثار ارسالی بند 6 و 8 نیز مشمول این بخش نمی باشد.
آثار ارسالی بخش استعدادهای جوان نباید چاپ و منتشر شده باشند.

 

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره: 9 فوریه 2015-20 بهمن 1393 

جوایز:
-آثار انتخاب شده در وب سایت رسمی جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود و مؤسسات و ناشران به راحتی می‌توانند با هنرمندان تصویرگر مکاتبه و ارتباط برقرار کنند.
-برندگان به مراسم مهمی در Somerest House که یک مرکز فرهنگی هنری در  قلب لندن می‌باشد دعوت می‌شوند. قبل از آغاز سفر سیاحتی به انگلستان، آثار انتخاب شده در مکانی بنام Terrace Rooms  به نمایش در خواهد آمد. همچنین این آثار در نشریه‌ای چاپ می‌شود که به کلیه موسسه‌های تصویرگری در لندن ارسال خواهد شد.
-علاوه بر نمایش آثار در Somerest House ، این نمایشگاه در دیگر شهرهای انگلستان نیز به نمایش در خواهد آمد. این نمایشگاه‌ها در طول نمایش خود، حدود 40000 بیننده و مخاطب خواهند داشت. همزمان کتابی نیز از مجموعه آثار به چاپ خواهد رسید که در اکتبر 2015 در دسترس خواهد بود.
-برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام لطفاً اینجا را کلیک کنید.
-برای مشاهده برندگان مسابقه 2014، اینجا را کلیک کنید.
-در ادمه شما را به تماشای آثار برخی از برندگان دوره‌های قبل این جشنواره دعوت می‌کنیم:

DI31-11_7583_Folio_JulianDeNarvaezتصویرگر: JulianDeNarvaez

Katie Ponder 1  Katie Ponder 3تصویرگر: Katie Ponder

David Doranتصویرگر: David Doran

Andy Ward 1  Andy Ward 2  Andy Ward 3تصویرگر: Andy Ward

p534-535_Etter_Ryan_CS6_TP.inddتصویرگر: Etter_Ryan

PBID_DI14spread_Revised-noguides_CC_TP.inddتصویرگر: PattonBrothers

p202-205_Solomon_Richard_CS5.5_TP.inddتصویرگر: Solomon_DongyunLee

DI31-11_7551_GrahamFrancioseتصویرگر: GrahamFranciose

DI31-11_7571_AllenGarnsتصویرگر: AllenGarns

DI31-11_7572_DeborahLaninoتصویرگر: DeborahLanino

© Geoff Grandfield, 2013 from The Alexander Trilogy Volume 3تصویرگر: Geoff Grandfield

Jasu Hu 1  Jasu Hu 2تصویرگر: Jasu Hu

Laurindo Feliciano 1تصویرگر:  Laurindo Feliciano

Chris Haughton 1  Chris Haughton 2  Chris Haughton 3تصویرگر: Chris Haughton

William Grill 1  William Grill 2  William Grill 3تصویرگر: William Grill

146_147_CS5_TP.inddتصویرگر: Rapp_JonReinfurt

منبع

 


  1. با سلام و احترام به سایت روز رنگ
    یک ورودی،و چند ورودی رو بیشتر توضیح بدید.برای هر کار منظورتون هست؟کارها بایستی پست بشه؟ ممنون میشم پاسخگو باشید.

    1. سلام
      من در سایتش برای اینکه بفهمم دقیقا جریان از چه قرار است ثبت نام کردم و اینطور متوجه شدم:
      در هنگام ثبت نام در سایت AOI ، اگر از کشور انگلیس و دیگر کشور های اروپایی برای ارسال فرم و واریز مبلغ قرار است اقدام کنید باید گزینه UK & EU را انتخاب کنید، در غیراینصورت برای دیگر کشور ها گزینه US & Rest of the world را برگزینید. بعد از ثبت نام، باید آثارتان را در پروفایل خود آپلود نمایید، بخش واریز کردن هزینه هر تصویر با توجه به دو نوع انتخابی تک ورودی یا چند ورودی، مبلغ به صورت خودکار تعیین می گردد. برای واریز مبلغ بدلیل عدم حمایت از بانک های داخلی، باید به سایت های داخلی که اینگونه خدمات(واریز مبلغ به حساب های خارجی) را ارائه می دهند رجوع کرده و اقدام کنید. سپس اثر شما ثبت می شود.(بهتر است قبل از ثبت نام و آپلود آثار، کشوری که سایت ایرانی قرار است مبلغ را از طریق آن واریز کند را چک نمایید، اگر از کشور های خاورمیانه باشند که گزینه US & Rest of the world و در غیر اینصورت گزینه UK & EU را باید انتخاب کنید). در مورد پاسپورت و مدارک موردنیاز، هنگام آپلود اثر در فرمی در اختیار شما قرار می گیرد، فقط فایل خود اثر، نام و نام خانوداگی، آدرس، تلفن و اطلاعاتی از این قبیل نیاز است.
      برای دیگر اطلاعات به این لینک مراجعه فرمایید :
      http://www.theaoi.com/awards/faq.php
      موفق باشید

  2. با سلام ببخشيد سوالى داشتم منظور از يك ورودى و چند ورودى چيه؟ ببخشيد كه اين سوال رو تكرار ميكنم يك ورودى يعنى فرستادن يك كار در هر بخش يا كلا فرستادن يك كار؟ نميدونم منظورم رو درست بيان كردم يا نه در ضمن خيلى سايت خوبي هستين ممنون و خسته نباشيد  

  3. با سلام و ممنون از سایت خوبتون که تازه باهاش آشنا شدم.میشه لطفا درباره اینکه برای واریز هزینه به کجا مراجعه کنیم و هزینه ارسال هر اثر به پول خودمان چقدره؟ ممنون.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *