دوره آموزش مقدماتی بلندر Way To Blend

دوره
مدرس

سرفصل دوره:

فصل اول: آشنایی اولیه با نرم افزار بلندر

  • معرفی دوره و نکاتی دیگر.
  • شروع به کار.
  • رابط کاربری (User Interface) _ بخش‌های رابط کاربری.
  • رابط کاربری (User Interface) _ تغییر چیدمان رابط کاربری (UI Layout Modification).
  • رابط کاربری (User Interface) _ معرفی فضای کار پیش‌فرض نرم‌افزار (Default Workspace).
  • پیمایش در فضای سه‌بعدی – بخش اول (3D Viewport Navigation).
  • پیمایش در فضای سه‌بعدی _ بخش دوم (3D Viewport Navigation).
  • تنظیمات نمایش فضای سه‌بعدی (3D Viewport Setup).
  • ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه‌بعدی _ انتخاب کردن و از انتخاب خارج کردن.
  • ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه‌بعدی _ جابه‌جایی‌ها (Transforms).
  • ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه بعدی _ محدود کننده های جابه جایی ها (Transform Effects Limiter) ی سه‌بعدی _ جابه‌جایی‌ها.
  • ابزارهای کنترل اشیا در فضای سه بعدی _ افزودن اشیا به صحنه و کاربرد‌های تری‌دی کرسر (Adding Objects and 3D Cursor).
  • تنظیم حالت‌های تعاملی اشیا و بررسی حالت ویرایش (Set Object Interaction Mode and Edit Mode).
  • ابزار‌های حالت ویرایش (Edit Mode Tools).

فصل دوم: ساخت و ساز مدل سه‌بعدی

  • مقدمه و آشنایی با فصل مدل‌سازی _ تحلیل و آنالیز مدل _ آشنایی با روش‌های مدل‌سازی.
  • ساخت مدل قسمت پایینی بدنه‌ی ربات.
  • ساخت مدل چرخ ربات.
  • ساخت مدل سر ربات.
  • مدل قسمت میانی بدنه ربات و رینگ اتصال دست‌های ربات.
  • ساخت مدل دست ربات.
  • ساخت مدل انگشت‌های ربات.
  • ساخت مدل بازوی ربات.
  • ساخت مدل نوارهای ال ای دی چشم ها و پولیش نهایی مدل ربات.

فصل سوم: توسعه بصری؛ ساخت متریال و تکسچر

  • مقدمه فصل و آشنایی با مفهوم توسعه بصری و ابزارهای آن در نرم‌افزار بلندر.
  • مراحل آماده سازی صحنه برای آغاز توسعه بصریر نرم‌افزار بلندر.
  • ساخت متریال اصلی بدنه ربات و معرفی اولیه شیدر Principled BSDF صحنه برای آغاز توسعه بصریر نرم‌افزار بلندر.
  • ساخت متریال بخش‌های پلاستیکی و فلزی بدنه ربات.
  • ساخت متریال ال‌ای‌دی چشم‌های ربات.
  • روش‌های ساخت متریال شیشه‌ی جلوی سر ربات.
  • روش‌های ساخت متریال شیشه‌ی جلوی سر ربات.
  • آماده‌سازی نهایی ال‌ای‌دی چشم‌های ربات ربات و آشنایی اولیه با یووی مپینگ.

فصل چهارم: ریگ و استخوان‌بندی

  • مقدمه فصل و آشنایی اولیه با مفهوم ریگ و استخوان‌بندی.
  • آشنایی اولیه با ابزارهای ریگ و استخوان‌بندی در بلندر.
  • ریگ و تنظیمات حرکتی شانه و کف دست ربات (با استفاده از دو روش کانسترینت‌ها و قفل‌کردن محورهای مختصات).
  • ریگ و تنظیمات حرکتی انگشت‌های دست ربات(با استفاده از آبجکت‌های کمکی و کنترل کننده).
  • ریگ و استخوان‌بندی بازوی ربات(با استفاده از آبجکت‌ آرماتور و بُن‌ها).
  • اتصال بازو به شانه و کف دست، و پولیش نهایی ریگ دست‌های ربات.
  • ریگ و استخوان بندی قسمت میانی بدنه ربات و اتصال دست ها به آن.
  • ریگ و استخوان بندی قسمت بالایی بدنه ربات و اتصال سر به بدن.
  • ریگ و استخوان بندی قسمت پایین بدنه ربات و تنظیم چرخش چرخ ربات با حرکت بدنه.

میثم حسینی
میثم حسینی

طراح و مدرس نرم‌افزارهای سه‌بعدی / کارگردان حوزه انیمیشن و پدید آورنده دپارتمان تحقیق و توسعه آسمان باز و وبسایت جی کیوبی

محتوای دوره

فصل اول:آشنایی اولیه با نرم افزار بلندر
فصل دوم: ساخت و ساز مدل سه‌بعدی
1 از 3