بازطراحی هویت‌بصری فانتا
بازطراحی هویت‌بصری فانتا

بازطراحی هویت‌بصری فانتا

آیا می دانستید که تاکنون هویت‌بصری فانتا در نقاط مختلف جهان متفاوت بوده است؟ البته ما هم نمی‌توانیم بگوییم که متوجه این موضوع شده بودیم، هر چند که می‌دانستیم طعم آن در کشورهای مختلف، متفاوت است. اما از امروز، فانتا هویت‌بصری جهانی جدیدی را ارائه کرده است که توسط جونز نولز ریچی (معروف به jkr) طراحی شده است.

در بیانیه مطبوعاتی آن آمده است: «هویت‌بصری جدید با هدف “الهام بخشیدن به مردم برای یافتن سرگرمی در زندگی و بازیگوشی کردن، با ظاهری که به طور غیرقابل انکار فانتا باقی می‌ماند.” طراحی شده، که ظاهر کاملاً مطابق با لوگوی قبلی برند است.»
قبل و بعد از لوگو را در زیر ببینید.

فانتا دیگر نارنجی نیست

فانتا محدود به رنگ نارنجی نیست

همانطور که مشاهده می‌کنید، شرکت جونز نولز ریچی برگ را حذف کرده و به رنگ آبی لوگوی قبلی (و نسخه‌های قبلی دیگر) روی آورده است. در این پروژه تلاش شده است، تا یک نظم جریان‌دهنده و جذابتر به دست آید. پس‌زمینه نارنجی نیز حذف شده است. این کار باعث می‌شود لوگو در نسخه‌های مختلف نوشیدنی بهتر عمل کند و نشان دهد که فانتا همیشه در مورد طعم نارنجی نیست.

آیا هویت‌بصری جدید آنقدر جسور هست که در آزمون زمان مقاومت کند؟

ویدیو تبلیغاتی فانتا که در زیر آمده، درباره فرار از یک جهان خسته کننده و تزریق رنگ، شادی و بازی‌گوشی به آن صحبت می‌کند. در این ویدیو به لوگوی جذاب و پرجنب و جوش، فونت بازیگوش و تصاویر متحرک جالب، به سراغ هویت‌بصری فانتا می‌رویم.

لیزا اسمیت، از شرکت جونز نولز ریچی، می‌گوید:
«وقتی شروع به فکر کردن درباره چگونگی انتقال هدف برند به مردم کردیم، واقعاً از ایده انتقال بازیگوشی به مصرف‌کنندگان در تمام سنین الهام گرفتیم. با توجه به معنای جدید، به دنبال هویتی متمایز برای بیان این تعهد شدیم. هویتی جدید که نشان دهنده تعهد فانتا به سرگرمی در هر سطحی از زندگی واقعی تا دیجیتال را پوشش دهد.»

تغییری در راستای برندسازی

تغییر به یک هویت‌بصری جهانی، فانتا را با کوکاکولا و اسپرایت همسو کرده است. در کل، می‌توان گفت کار محکمی است که دقیقاً آنچه روی جعبه آن نوشته شده را انجام می‌دهد. حال برند احساس اتحاد بیشتری می‌کند و پیام واضح است.

سو مورفی، مدیر ارشد طراحی شرکت کوکاکولا، می‌گوید: «هویت فانتا، و به‌ویژه لوگو، از دهه 1940 تا امروز به طور قابل توجهی تکامل یافته است. هدف ما از این بروزرسانی، تبلور جسورانه و نمادین عناصر مختلف برند فانتا بود. ما به همراه برندهای دیگر، در شرایط سخت در دنیا مقاومت می کنیم و در دنیا شناخته می شویم.»

آیا هویت‌بصری فانتا، مثل کوکاکولا به نماد معروفی تبدیل خواهد شد؟ شاید نه.
اما از آنجایی که لوگوی قبلی فانتا نمادی از دنیای برندسازی نبود، به نظر می‌رسد که این بروزرسانی یک پله بالاتر باشد.

فانتا تنها شرکت تولید کننده نوشابه‌ نیست که اخیراً از ظاهر جدیدش رونمایی کرده است. چندی پیش شرکت پپسی نیز از لوگوی جدیدش رونمایی کرد. این تغییر پس از تغییر برند پپسی در دنیای برندهای نوشیدنی، بسیار جذاب است.
لوگوی جدید پپسی را نیز در اینجا میتوانید ببینید.
شما کدام را ترجیح می‌دهید؟ فانتا یا پپسی؟؟؟