فیسبوک از لوگوی جدید خود رونمایی کرد

فیسبوک با رونمایی از لوگوی جدید خود به‌جای یک شرکت مستقل، خود را شرکتی والد معرفی می‌کند.

امروز فیسبوک از لوگوی جدیدی رونمایی کرد که این شبکه‌ی اجتماعی را در نقش شرکت والدِ فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ و… معرفی می‌کند.

این لوگو به‌جز نام فیسبوک شاهد مؤلفه‌ی دیگری نیست؛ اما نمایش لوگوی جدید فیسبوک در رنگ‌های مختلف بیانگر کسب‌و‌کار‌هایی است که همگی در زیر پرچم این غول شبکه‌‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند؛ به‌عنوان نمونه، رنگ آبی بیانگر فیسبوک، سبز بیانگر واتساپ و بنفش بیانگر اینستاگرام است.

همان‌طور که می‌دانید، فیسبوک به‌زودی پسوند from Facebook‌ را به تمام اپلیکیشن‌های زیرمجموعه‌ی خود ازجمله اینستاگرام و واتساپ اضافه خواهد کرد؛ از‌این‌رو، انتظار می‌رود که در هفته‌های پیشِ‌رو از این لوگو در بازاریابی و محصولات فیسبوک استفاده شود.

فیسبوک همواره تلاش کرده تا خود را به‌عنوان یکی‌از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی شرکت والد معرفی کند؛ اما تاکنون دراین‌مسیر مؤفق نبوده است. حال این شرکت احتمال می‌دهد که با تغییرات بصری، تفاوتی قابل‌تشخیص میان شبکه‌ی اجتماعی و شرکت مادر ایجاد شود.

instagram from facebook

سخن‌گو فیسبوک می‌گوید:

مردم این حق را دارند که بدانند چه شرکتی محصول مورداستفاده‌شان را ساخته است؛ محصولاتی که شامل اپلیکیشن فیسبوک درکنار مسنجر، اینستاگرام، واتساپ، آکیولس، ورک‌پلیس، پرتال و کالیبرا می‌شود. این اپلیکیشن‌ها و فناوری‌ها سالیان‌سال از زیرساخت مشترک و تیم‌هایی بهره برده‌اند که دائما با یکدیگر همکاری می‌کنند. درطول هفته‌های آتی ما استفاده از برند جدید را در محصولات و برنامه‌های بازاریابی‌مان شروع خواهیم کرد؛ به‌علاوه اینکه وب‌سایت جدیدی را نیز برای شرکت والد احداث می‌کنیم.

با‌توجه‌به تصمیمات اخیر فیسبوک، به‌نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد به‌مانند مسیری که گوگل با آلفابت پیمود، با تأسیس شرکتی والد، دامنه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش دهد؛ با‌این‌حال، آن‌ها به‌‌دلیل معروفیت برند فیسبوک، از تصمیم خود برای خلق یک برند جدید به‌عنوان برند والد منصرف شدند.

منبع