این تگها ممکن است به شما در رابطه با عکاس اصلی، زمان و مکان ثبت عکس اطلاعات بدهند. این جزئیات به نحوی رمزنگاری خواهند شد که ضامن اعتبار عکسها باشند. همچنین گزارشها حاکی از این است که این فناوری ممکن است روزی جای فناوری نهچندان موفق برچسبزنی خودکار فیسبوک و توییتر را نیز بگیرد.
بااینحال موفقیت و تأثیر این سیستم به شمار کمپانیهای استفادهکننده از آن بستگی خواهد داشت. تمامی عکاسان، توسعهدهندگان، شبکههای اجتماعی و پخشکنندگان محتوای چندرسانهای بهمنظور گسترش عکسهای گمراهکننده میبایست این استاندارد را رعایت کنند. بهاینترتیب در حال حاضر هنوز درصد موفقیت این سیستم مشخص نیست.
محدود کردن توانایی فتوشاپ به اشاعه اطلاعات نادرست همیشه توسط ادوبی بررسیشده و برای از بین بردن این ذهنیت تلاش شده است. این کمپانی در سال 2019 در همکاری با دانشمندان موسسه برکلی الگوریتم یادگیری ماشین ویژهای را طراحی کرد که میتوانست عکسهای ساخت شده با استفاده از قابلیت Face Away Liquify (که برای تغییر و اغراق کردن ویژگیهای صورت یک فرد مورداستفاده قرار میگیرد)را شناسایی کند.
تفاوت این دو سیستم در این است که ناشران میتوانند با استفاده از سیستم تگ گذاری ادوبی بهجای یک عکس بتوانند شمار زیادی از عکسهای جعلی را تشخیص بدهند.