در واقع صاحبان صفحات اینستاگرام چه به صورت حرفهای در این فضا فعالیت کنند و چه به صورت تفریحی در آن فعالت داشته باشند، تمایل دارند که پستهایشان بیشترین بازخورد را داشته باشد. هر چه پستها بیشتر دیده شوند و لایک بگیرند، انتشاردهندگان آنها راضیتر خواهند بود.
البته باید توجه داشت که علاوه بر این تمایل انسانی به دیده شدن، برای برخی از صاحبان صفحات مجازی دیده شدن و لایک گرفتن دارای اهمیتی حیاتی است و در رونق کسب و کارشان تأثیر دارد. به همین دلیل در ادامه تشریح میکنیم که برای انتخاب بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه مواردی را باید در نظر بگیرید.
برای اینکه بفهمید بهترین زمان برای انتشار پستهایتان در اینستاگرام چه زمانی است باید به یک سری مسائل توجه داشته باشید که در ادامه میآید.
شناخت جامعه هدف
منطقه زمانی فالوورها نیز اهمیت زیادی دارد. مثلاً اگر فالوورهایتان در منطقه آمریکای شمالی زندگی میکنند، شما میتوانید مطالب خود را در حدود ساعت 7 صبح تا حدود ساعت 9 شب ارسال کنید. اما اگر فالورهای شما از تمام دنیا هستند، زمان پست گذاری زیاد مهم نخواهد بود.انتشار ندادن پستهای متوالی
در انتشار پستها باید زیرکانه عمل کنید. نباید طوری پستهایتان را انتشار دهید که برای دیگران آزاردهنده باشد. آپلود کردن چند پست پشت سر هم در اینستاگرام هیچ موقع بازخورد خوبی برایتان نخواهد داشت. معمولاً مخاطبان به پستهای متعدد که توسط یک اکانت انتشار داده میشوند زیاد توجهی نمیکنند. از سوی دیگر، دیدن چند پست پیدرپی از یک پیج، مخاطب را عصبی میکند.
توجه به زمان مناسب برای انتشار برخی از پستها
بعضی از پستها با توجه به ماهیت محتواییای که دارند، برای ساعات و روزهای خاصی از هفته مناسب هستند. به عنوان مثال اگر قصد دارید درباره غذاهایی که در وعده شام در رستورانتان سرو میشود، پست بگذارید. بهترین زمان وقتی است که شام سرو میشود. اگر مثلاً ساعت 4 بعد از ظهر این پست را منتشر کنید، احتمالاً بازخورد خوبی نمیگیرید. همچنین بهتر است آخر هفتهها پستهای سرگرم کننده و انرژیک منتشر کنید.
توجه به تاریخ مصرف پستها
برخی پستها تاریخ مصرف دارند و باید به این موضوع توجه داشته باشید. مثلاً اگر عکسی را در یک روز آفتابی بگیرید و در یک روز برفی منتشر کنید، احتمالاً بازخورد خوبی نخواهید گرفت. یا مثلاً اگر قصد دارید در مورد یک خبر واکنش نشان دهید باید دقت کنید که تا تب خبر نخوابیده است این کار را انجام دهید. به طور مثال اگر بعد از اینکه تب و تابها درباره زلزله خوابیده است درباره این موضوع پست بگذارید احتمالاً بازخورد خوبی نمیگیرید. گفتنی است؛ هشتکهای مربوط به این خبر فقط زمانی که هنوز موضوع سر زبانهاست، جستجو میشوند.
بعد از اینکه تمام مطالب بالا را مدنظر قرار دادید بهتر است در زمانهایی که در ادامه میآید به انتشار پستهایتان در اینستاگرام اقدام نمایید:
بین ساعات 7 تا 9 صبح
معمولاً افراد در این بازه زمانی در حال رفتن به دانشگاه یا محل کار هستند و داخل سرویس یا وسایل نقلیه عمومی ترجیح میدهند که سری به فضای مجازی بزنند و من جمله اینستاگرامشان را چک کنند. از طرفی، افراد معمولاً بعد از بیدار شدن از خواب در ساعات اولیه روز تمایل دارند که اینستاگرامشان را چک کند.
بین ساعت 11 صبح تا 2 بعد از ظهر
در این بازه زمانی افراد معمولاً در حال خوردن ناهار هستند و مشغلههای روزمره را کنار میگذارند. عده زیادی از مردم از فرصت استفاده میکنند و به اینستاگرامشان سر میزنند.
بین ساعت 5 تا 7 بعد از ظهر
در این ساعات معمولاً افراد از دانشگاه، محل کار، مدرسه و بیرون به منزل میآیند و تمایل دارند که فارغ از دغدغههای روزمره به شبکههای اجتماعی مختلف و از جمله اینستاگرام سری بزنند.
بین ساعت 9 شب تا 1 صبح
نحوه تعامل کاربران با ویدئو در مقایسه با عکس کمی متفاوت است. اگر واقعاً میخواهید ویدئوتان دیده شود، آن را در ساعاتی از شب یا آخر شب در اینستاگرام قرار دهید. مهم اینکه، تماشای ویدئو در اینستاگرام مستلزم پخش صداست و افراد در محل کار، دانشگاه و مدرسه شرایط لازم برای دیدن آنها را ندارند. مردم بیشتر تمایل دارند که ویدیوها را زمانی که در خانه هستند و سرشان خلوت است، تماشا کنند.در جمعبندی باید گفت که به صورت مطلق نمیتوان در مورد زمان پست گذاشتن در اینستاگرام نظر داد. یعنی با قاطعیت نمیتوان گفت که تمامی کاربران با انتشار مطالب در فلان ساعات لایک زیادی دریافت میکنند. بلکه آنچه در این گزارش گفته شد به صورت نسبی به کاربران کمک میکند تا در بهترین زمان ممکن مطالبشان را انتشار دهند و بازخورد خوبی بگیرند. در کل هر یک از کاربران باید به صورت دقیق به بررسی بازخوردهایشان بپردازند و ببینند که چه ساعاتی برای انتشار مطالبشان مناسب است.