ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که ایدههای نابی به ذهنتان خطور کرده اما به دلیل عدم اطمينان در توانایی اجرا، از انجام آن منصرف شده باشيد.
روزرنگ تلاش مىكند نمونه آثارى را به شما معرفى كند كه بيانگر اين نكتهى ظريف است كه مىتوان با کمی پشتکار و خلاقیت به نتیجهى دلخواه رسید و همیشه استفاده از نرم افزارها و روشهاى مشابه، چاره کار نیست و لزوماً منجر به بهترین نتیجه نخواهد شد!
این پست به نمایش مراحل شکل گیری آگهی تبلیغاتی موسسهى آموزش معماری “بن ژیوار” اختصاص دارد. در این پروژه طراح به جاى استفاده از كامپيوتر و نرم افزار، به روشهاى اجرايى جالبى دست زده: ابتدا آجر را خرد کرده و تکهای مناسب برای ساختن مهره انتخاب نموده است. در مرحلهى دوم، تکه آجر با سمباده ساییده شده و به کمک دستگاه فرز شكل نهايى به خود گرفته است. مرحلهى بعد، قرار گیری مهره روی آجر در هشت موضع و عکاسی با کادری ثابت بوده و در نهایت با مونتاژ و ترکیب بندی نهایی، پروژه تكميل شده است.
طراح اين پروژه، سید عبدالکریم موسوی طراح گرافیک متولد ۱۳۵۵ و ساکن ساری مىباشد که بیشتر با طرح جلدهای “مجله کتاب هفته”، پوسترهای جشنواره طنز و طرحهای سریالیاش برای “انتشارات گاج” شناخته مىشود.
او در کارهایش علاقه مند به استفاده از فضاسازى سوررئال بوده که با عکاسی، رنگ واقعیت به خود گرفته باشد. علاقه به استفاده از چاشنی طنز از ویژگیهای آثار موسوى است. بهره گيرى از اين ويژگی، زمانی که موضوع کار شما طنز باشد، امری بدیهی ست؛ اما دخالت دادن نگاه طنزآميز در انواع ديگر سفارش حتی موضوعات جدی، کمی مشكل به نظر میرسد و به همين جهت در صورت موفقیت، مخاطب با اثرى غافلگيركننده روبرو خواهد شد.