علىرغم آنكه پايتخت و بزرگترين شهر بلاروس”مينسك” فاقد هويتى روشن است؛ ساكنانش اغلب خود را بر اساس ملیتشان تعریف میکنند و اذعان دارند که مينسك، فرهنگ و يا سنت خاص خود را ندارد.
در اين رابطه از شركت INSTID كه در لندن مستقر است خواسته شد كه براى كمك به هويت بصرى مينسك و به منظور جذب سرمايهگذارى خارجى و بازديدكنندگان توريستى، پروژهاى را استارت بزند.
وظيفه اين پروژه علاوه بر طراحی هويت بصرى در داخل شهر، اين بود كه براى ساكنان آن احساس افتخار ايجاد كند و شخصيت متمايز و تعريف شدهاى داشته باشد كه منحصر به فرد و نمادى از توسعه فرهنگ شهرى باشد.
استراتژى برند بر مبناى محافظت از فرهنگ كيفيت پرورى مينسك هدفگذارى شده بود.
يعنى فرهنگ توانايى منطقى، مهندسى قوى و ايجاد راهحلهاى مؤثر عملى براى مشكلات پيچيده تكنولوژى و علمى. اين فرهنگ كيفيت عميقاً در ساكنان مينسك كه بسيارى از آنها مهندسان نسلنو هستند ريشه دوانده است. اين كيفيت، در خدمات شهرى و سرويسدهى آن بسيار قابل لمس است.
ايده و شعر اصلى براى شهر مينسك كه به يك شهر عقلگرا شهرت پيدا كرده اين است:” فكر؛ یعنی مينسك”.
در نهايت بيان گرافيكى به كار رفته بر مبناى يك الگوى كهن مينسك طراحى شده است كه تركيبى از رنگ آبى روشن ( نماد ارتباطات، تفكر انتزاعى و عقل) و خط (به عنوان يك شكل انعطاف پذير و تأثيرگذار) تحويل داده شده است.
با توجه به فقدان وجود سابقه يك نماد مشترك در مینسک كه بتوان از آن براى طراحى هويت بصرى استفاده كرد؛ طراحان سعى كردند كه از نمادهای تزئينى و دكوراتيو يهره ببرند.
شركت INSTID و طراح گرافيك آقاى ماكسيك اليمكين پلت فرم مناسب و هويت بصرى فانتزياى را براى پرورش و اهداف ساكنان شهر انتخاب كردهاند. به عبارت ديگر تيم طراحان، آبى متناوب و خطوط سفيد راه راه و هم عرض را كليد ارتباطات تصويرى شهر مينسك تعريف كردند كه همه ساكنان، شركت ها، اماكن عمومى و تصاوير شهر بر اساس آن تعريف خواهد شد. در ادامه شما را به دیدن مجموعهی کامل این پروژه دعوت میکنیم. با ما همراه باشید.
