يک لوگو چيزی بيشتر از يک تصوير يا کلمه است، يک لوگوی خوب داستانی دربارهی شرکت شما، اينکه شما کی هستيد، چه کاری انجام میدهيد و به دنبال چه چيزی هستيد را بيان میکند. مراحل زيرشما را با روند طراحی يک لوگو که نام شما را موفقيت آميز در بازار معرفي میکند آشنا میکند.
1. عملکرد اوليه ي لوگوي خود را مشخص کنيد.لوگو نشان دهنده ی نام تجاری شما با استفاده از شکل، فونت، رنگ و تصوير است. واضح بودن در اينکه از يک لوگو چه چيزی ميخواهيد شما را در طراحی آن راهنمايی خواهد کرد. به رسميت شناختن. آيا شرکت شما تازه تاسيس است يا در رقابت با بسياری از شرکت ها در زمينه ای خاص است؟ داشتن يک لوگوي مناسب به مشتريان شما کمک مي کند که نام تجاری شما را به راحتی تشخيص دهند.. ايجاد ماندگاری. مصرف کنندگان هنگام خريد با شناخت لوگو راحت تر به ياد مي آورندمحصولات شمارا نسبت به نام محصولات دیگر. با گذشت زمان مشتری از طريق لوگو با شرکت شما آشنا می شود.. ايجاد اعتماد. بخشي از نگه داشتن مشتری ها براي شرکت شما، بر اساس ايجاد اطمينان در آنها نسبت به شماست. يک نشانه با هدايت صداقت و درستکاری شما به مشتری به آن ها در راحتي شان کمک مي کند..افزايش admireاگر مشتريان در حال حاضر يک تصور خوب از کسب و کار شما دارند، شما می توانيد با طراحی يک لوگو که به خوبی در نظر گرفته شده هوش و ذکاوت و سادگی خود را نشان دهيد.
2. در مورد بازار هدف خود فکر کنيد.توجه به اينکه مشتری شما چه کسی است و سفارشی کردن لوگوی خود برای کسانی که از خدمات شما استفاده می کنند بسيار مهم است. يک نشانه برای يک مغازه ی گل فروشی می تواند دارای فونت عجيب و غريب و رنگ روشن باشد، در حالی که اين برای يک گاراژ تعميرکاری مناسب نيست.
3. يک نشانه برای يک شرکت حقوقی بايد با صداقت و قدرت ارتباط برقرار کند ولی اين لزوما براي يک شرکت غذا به خوبي جواب نمی دهد.
4. تصميم بگيريد که آيا نام شرکت خود را در لوگو می آوريد يا نه.البته که شما ميخواهيد برای به رسميت شناختن کسب و کار خود اسمی بسازيد، اما طراحي لوگو با بخشی از اسم شرکت هميشه ايده ی خوبی نيست.اگرچه کاملا لازم و منطقی است نام شرکت خود را در لوگو به کار ببريد، اما نه موقعي که هنوز تبليغات شرکت شما محدود است و هدف شما اين است که فقط شرکت خود را به رسميت بشناسيد.از نام شرکت در لوگو استفاده نکنيد اگر نام شرکت شما خيلی کلی است، يا بيش از حد طولانی است يا اينکه در سطح جهانی به خوبی شناخته نشده است و هنوز شخصيت اش کاملا شکل نگرفته است.نام را کنار بگذاريد اگر قرار است آرم خود را بر روي يک محصول بگذاريد مانند يک کفش کتانی يا يک کيف دستی.به تمام تفاوت های برنامه هايی که برای لوگوی خود در نظر داريد فکر کنيد. کوچک ترين سايزی از لوگو را که نياز داريد تصوير کنيد. اگر در سايز کوچک لوگو قابل خواندن نيست و کوچک است آن را از طراحی های خود کنار بگذاريد.
5. از رنگ غالب در شرکت خود پيروی کنيد.اگر شرکت شما قبلا در تبليغات و موارد ديگر از رنگ خاصی استفاده کرده است، بسيار مهم است که آن رنگ در لوگوی شما منعکس شده باشد. از رنگ های آشنا در لوگوی خود استفاده کنيد. شما می خواهيد که مشتريان قادر به برقراری ارتباط ذهنی بين لوگو و شرکت باشند.اگر شرکت شما خود را با رنگ خاصی شناسانده است، عموم مردم ارتباط ناخود آگاه خود را با آن رنگ برقرار کرده اند.در صورتی که هنوز رنگی را برای کار خود انتخاب نکرده ايد، تحقيقاتی در زمينه ی روان شناسی رنگ ها انجام دهيد. به شما کمک می کند درست انتخاب کنيد. به عنوان مثال رنگ قرمز به معنای قدرت، اشتياق، انرژی و اعتماد به نفس است اما نشانه خطر هم هست.
6. الهام بگيريد اما لوگو های موفق را کپی نکنيد.در حالی که وسوسه انگيز به نظر می رسد که شبيه لوگوی مورد علاقه ی خود طراحی کنيد، اما اين به مخاطب شما نا خواسته اين پيام را منتقل می کند که شما تنبل و بدون خلاقيت هستيد.به لوگوهای شرکت هايی که شبيه شرکت شما هستند نگاهی بيندازيد. از خودتان بپرسيد که چه چيزی در آن ها را دوست داريد و چه چيزي را نه.خود را در نگاه کردن به لوگوها زياد غرق نکنيد. 10 تا 12 تا کافی است براي اينکه به شما ايده بدهد که چه کار کنيد و چه کار نکنيد.يک آرم موفق بايد ساده و به ياد ماندني و مناسب باشد. اين ها را به عنوان اهداف خود برای بازی کردن با ايده ها در نظر داشته باشيد.اگر شما در حال جدال براي ايده ها هستيد، از کليد واژه های مختلف استفاده کنيد که بتوانيد به صورت آن لاين جست جو کنيد تا اينکه تفکر شما را در مسير جديد قرار دهد.خط بکشيد. طرح بکشيد و با آن ها بازی کنيد. کلمات کليدی را در فونت های مختلف بنويسيد. ميبينيد که شکل های بصری مختلف جرقه ی يک ايده را ميزنند.
7. ساده به آن نگاه کنيد.طراحی لوگو يک تمرين خويشتن داری است. ممکن است که تلاش براي انتقال مفاهيم مختلف همراه با طراحی خود بسيار وسوسه انگيز باشد، اما منجر به خرابکاري در موفقيت طراحی لوگوی شما می شود.از رنگ های زياد، فونت های زياد و تصاوير لايه لايه استفاده نکنيد. يک نشانه گيج کننده يا در هم ريخته نمی تواند پيام واضحی را منتقل کند.اگر بيش از حد عناصر تصويري در نشانه شما وجود دارد، بررسی آن برای مشتری شما دشوار خواهد بود. آن ها نمي دانند که به کجا نگاه کنند و يا معنای آن چيست.در واقع يک لوگوی ساده آسان تر و ارزان تر براي توليد است. از آنجا که لوگوی شما ممکن است در آيتم های زيادی از جمله سربرگ برای تبليغات و حتی کيسه براي حمل و نقل وجود داشته باشد، سادگی ميتواند هزينه های شما را کم کند.