یوفا از هویت بصری و لوگوی رسمی یورو ۲۰۲۸ رونمایی کرد

اتحادیه فوتبال اروپا (UEFA) از برند و هویت بصری رسمی مسابقات یورو ۲۰۲۸ طی رویدادی در لندن رونمایی کرد. این مراسم هم‌زمان با نمایش زنده‌ی لوگوی جدید بر روی صفحه‌نمایش غول‌پیکر پیکدِلی لایتس در میدان نمادین پیکدِلی سیرکوس و مجموعه‌ای از نورپردازی‌ها و رویدادهای شهری در سراسر بریتانیا و ایرلند برگزار شد.

لوگوی جدید یورو ۲۰۲۸ با نگاهی مینیمال اما معاصر، از جام آنری دُلونه در مرکز طرح بهره می‌برد. تایپوگرافی زاویه‌دار و رنگ‌های زنده‌ی آن از پنج کشور میزبان مسابقات الهام گرفته‌اند و در عین سادگی، حس پویایی و جشن را منتقل می‌کنند.

به گفته‌ی یوفا، هویت جدید بر سه مفهوم کلیدی تأکید دارد: احساس، اتحاد و لذت تجربه مشترک. این مفاهیم از انرژی هواداران در استادیوم‌ها الهام گرفته‌اند و قرار است روح رقابت و همدلی را در سراسر قاره به نمایش بگذارند.

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در مراسم رونمایی گفت:

«فوتبال زبان جهانی ماست؛ زبانی که شور، مهارت، شجاعت و همبستگی را بهتر از هر زبان دیگری بیان می‌کند. در یورو ۲۰۲۸، همه با صدایی بلند، شفاف و متحد به زبان فوتبال سخن خواهیم گفت.»

او همچنین تأکید کرد که کشورهای میزبان – زادگاه فوتبال – آماده‌اند تا میلیون‌ها هوادار را در استادیوم‌های افسانه‌ای خود بپذیرند و تابستانی فراموش‌نشدنی رقم بزنند.

 یورو ۲۰۲۸

در دنیای طراحی، واکنش‌ها به برند جدید مثبت بوده و کاربران در شبکه‌های اجتماعی طراحی را «بی‌نقص»، «شاد و الهام‌بخش» توصیف کرده‌اند و از ترکیب خوش‌ساخت تایپوگرافی و موشن‌گرافی آن تمجید کرده‌اند.

یورو ۲۰۲۸ قرار است تابستان همان سال با حضور ۲۴ تیم و ۵۱ مسابقه در طول ۳۱ روز در بریتانیا و ایرلند برگزار شود. با رونمایی از برند رسمی، شمارش معکوس برای یکی از بزرگ‌ترین و الهام‌بخش‌ترین رویدادهای ورزشی و فرهنگی اروپا آغاز شده است.