با پیشرفت هوش مصنوعی در نرم افزارهای مختلف، شرکت ادوبی نیز از انواع و اقسام امکاناتش در این زمینه رونمایی کرد. ما در این دوره زمانی انقدر از آپدیت های AI و به روز شدهی این شرکت شگفت زده بودیم که متوجه تغییراتی که ادوبی در لوگویش اعمال کرده بود، نشدیم. اگر در ویدئوهای جدید ادوبی که در مورد کاربردهای Adobe Firefly است، کمی دقت کنید، متوجه می شوید. شرکت پشتیبانی ادوبی فوتوشاپ و ایلِستریتور، بدون اینکه از قبل اعلام کند، از لوگوی جدید ادوبی استفاده کرده است.
تغییرات کوچک اما اساسی و مهم
در ویدئو تبلیغاتی ادوبی، که لوگوی این شرکت به شکل متحرک ظاهر می شود، رنگ لوگوی اصلی معکوس شده است. هم چنین در آن، از قسمت A لوگو به تنهایی به جای کل کلمه Adobe استفاده می شود. در واقع این لوگو را میتوان به گونه ای، لوگوی جدید ادوبی به حساب آورد.
رنگ نوشته ها پررنگ ترشده است و حروف بولد شده اند. این تایپ لوگوی ادوبی را خوانا و قابل تشخیص می کند. در واقع این حرکت یک تصمیم طراحی واضح به حساب می آید. تنها این عجیب است که این تغییرات مهم انقدر دیر اتفاق افتادند.
همانطور که می بینیم، لوگوی جدید تفاوت اساسی با لوگوی قبلی ندارد. نشان شرکت هنوز به شکل قبل است. اما شرکت ادوبی به عنوان غول نرمافزاری خلاق، علامت گرافیکی A را به عنوان علامت اصلی برگزیده است.
ادامه حروف برای اینکه بتوانند در کنار A متناسب به نظر برسند، ضخیم تر شده اند. به اصطلاح وزن گرافیکی یکسانی با آن گرفته اند. نتیجه این طراحی مدرن تر و جسورانه تر است. درست اینجا وقتی لوگوی جدید را ببینید، متوجه می شوید که لوگوی رسمی و کنونی ادوبی ضعیف به نظر می آید.
تاریخچه لوگوی شرکت ادوبی
لوگوی رسمی ادوبی را ماروا، همسر جان وارناک، یکی از موسسان ادوبی در سال 1982 طراحی کرد. نوشته های لوگوی اولیه سفید رنگ بودند و روی یک زمینه آبی قرار داشتند. حرف A که از همان ابتدا به شکل مثلث بود، به حرف D وصل می شد.
لوگوی کنونی با رنگ قرمز و سفید در سال 1990 رونمایی شد. این لوگو سالها تقریبا بدون تغییر باقی مانده است. تنها فونت آن و رنگ آن در گذر سالها تغییر کرده است.
شاید اکنون زمان آن رسیده که این لوگو تغییراتی اساسی کند و به روزرسانی شود. یک راه حل ساده برای این کار، همین روندیست که ادوبی در پیش گرفته است.