اپل نمیخواهد هیچ شرکتی از نماد «سیب» در لوگوی خود استفاده کند. رویکردی که میتواند به قیمت لوگوی یک شرکت 111 ساله تمام شود. اپل میخواهد در سوئیس حق مالکیت معنوی تصاویر سیبهای واقعی را در اختیار بگیرد.
اگر اپل در این تلاش موفق شود، یک شرکت معروف در صنعت میوه، به نام Fruit Union Suisse، مجبور به تغییر لوگو خواهد شد. این شرکت سوئیسی با بیش از یک قرن تجربه، در لوگوی خود یک سیب دارد.
به گزارش Wired، اگر کمپانی اپل در این مسیر موفق شود، یک شرکت فعال در صنعت میوه مجبور به تغییر لوگوی خود میشود. این شرکت سوئیسی با نام Fruit Union Suisse، قدمتی بیش از یک قرن (بهطور دقیق 111 سال) دارد. در لوگوی این کمپانی یک سیب بهچشم میخورد که در زیر آن را میبینید:

انحصار شکل سیب برای شرکت اپل و حواشی آن
شرکت اپل پیش از این نیز در سال 2017 برای تغییر لوگوی بازی سوئیسی گرنی اسمیت granny smith، که یک سین سبز است، تلاش کرده بود. لوگوی گرنی اسمیت یک سیب سبز کامل (ونه گاز زده) دارد. در ماه گذشته، مؤسسه مالکیت معنوی در سوئیس درخواست اپل را تا حدودی پذیرفت. این درحالیست که در برخی دستهبندیها این حق را به اپل اعطا نکرد. این مؤسسه به این قانون استناد کرد که تصاویر عمومی کالاهای مشترک در اختیار عموم است و این کالاها حق مالکیت عمومی دارند. این قانون برخی ادعاهای اپل را تایید نمی کند. اما شرکت اپل در آوریل سال جاری اعتراض خود را علنی کرد.
اپل یکی از شرکتهاییست که برای دریافت حق مالکیت معنوی لوگو و نشانش به شدت حساس است. در سالهای گذشته طبق آمار، اپل بیشتر از شرکتهای گوگل، آمازون، مایکروسافت و فیسبوک به دنبال دریافت حق مالکیت نشان تجاری خود بوده است.