اپل با معرفی شش لوگوی هنری مجزا برای رویداد اصلی آتی خود، به گرمکردن تنور علاقهمندان پرداختهاست. این رویداد که با عنوان «رها باش» در تاریخ ۷ مه برگزار میشود، اولین کنفرانس اصلی اپل در سال ۲۰۲۴ به شمار میرود. این اقدام، نشاندهنده فاصلهگرفتن غول فناوری از رویکرد تک لوگویی همیشگی و حرکت به سمت تفاسیر هنری متنوع است.
به طور سنتی، لوگوهای رویدادهای اپل حاوی نکات ظریفی در ارتباط با محصولات یا فناوریهای معرفیشونده بودهاند. اما عنوان مبهم «رها باش» در این رویداد، کمی گنگ به نظر میرسد. با این حال، وجه مشترک هر شش لوگوی ارائهشده با کیفیت طراحی دستی، به نظر میرسد بر نقش پر رنگ «قلم اپل» اشاره دارد که میتواند نشانهای از تمرکز اصلی رویداد بر آیپدهای جدید باشد.
لوگوهای متنوع با سبکهای متنوع هنری؛ خلاقانه و انسانی
این لوگوهای سرگرمکننده و متنوع، در صفحه اصلی وبسایت اپل به نمایش درآمدهاند و با هربار تازهسازی صفحه، لوگوی متفاوتی نمایش داده میشود.
در میان این لوگوها، استایلی شبیه به لکه روغن با گرادیانهای رنگی در یک سیلوئت سیاه دیده میشود. طرحی دیگر، تصویری از دستی که قلم را گرفتهاست را به همراه رنگهای مختلف در پسزمینه به نمایش میگذارد. این نمادی از بیان خلاقانه محسوب میشود.
در لوگویی دیگر، سیب گاززده شده از حبابهای رنگی تشکیل شدهاست. برخی دیگر از لوگوها نیز نماد سیب را با سبکهای خطی مختلف، از جمله خطی شبیه به خوشنویسی، به تصویر کشیدهاند.
یکی از کاربران توییتر با بیان نظر شخصی خود، این نوع طراحی رنگارنگ، انسانگرایانه و جشن خلاقیت را به عنوان بیانیهای ظریف علیه نسل جدید هوش مصنوعی تفسیر کردهاست.
تصمیم اپل برای استفاده از رویکرد هنری در طراحی لوگوها با استقبال طرفداران این برند همراه شدهاست. این لوگوها برداشتی تازه و خوشایند را به همراه دارند. تاکیدبر ارزش ماندگار خلاقیت انسان در عصر دیجیتال، به ویژه در زمانی که به نظر میرسد هنر تولیدشده توسط هوش مصنوعی همهجا را فراگرفتهاست، تاکید میکند.
لازم به ذکر است که این اولین باری نیست که اپل یک رویداد واحد را با چندین لوگو آزمایش میکند. در سال ۲۰۱۸، رویداد «هنوز چیزهای بیشتری در حال ساخت است» آنها از بیش از ۳۵۰ لوگوی منحصربهفرد استفاده کرد. این پیشدرآمدی برای بازطراحی قابلتوجه آیپد پرو و معرفی نسل دوم اپل پنسیل به شمار میرفت.