آئودی

آئودی پس از یک قرن نشان چهار حلقه‌ای خود را در چین تغییر می‌دهد

شرکت آئودی برای اولین بار نشان معروف چهار حلقه‌ای خود را در محصولات جدیدی که قرار است در چین عرضه شوند، تغییر می‌دهد. این هفته در دنیای خودرو، آئودی از مدل‌های الکتریکی جدید خود با یک کانسپت به نام E در بازار چین رونمایی کرد. در این مدل، لوگوی همیشگی چهار حلقه جای خود را به نام آئودی با حروف بزرگ داده است.

آئودی

آئودی با این تغییر، به‌دنبال فاصله‌گذاری بین مدل‌های جدید الکتریکی و محصولات فعلی‌اش است. گرنوت دولنر، مدیر آئودی، این تغییر را به‌عنوان پاسخی به نیازها و سلیقه‌ خاص مشتریان چینی توصیف کرده است. این محصولات با توجه به علاقه‌ی نسل جوان چین به فناوری‌های پیشرفته دیجیتال و خودران، طراحی شده‌اند.

آئودی

همکاری آئودی و SAIC برای تولید مدل‌های جدید

آئودی برای تولید این مدل‌های جدید، با شرکت SAIC، شریک چینی خود، همکاری می‌کند. به گفته آئودی، این مشارکت موجب افزایش سرعت طراحی و مهندسی خودروها تا سی درصد و کاهش هزینه‌های تولید شده است. مدل‌های الکتریکی جدید آئودی قرار است در دو سال آینده وارد بازار چین شوند.

کانسپت E: ترکیبی از سادگی و فناوری پیشرفته

کانسپت E به‌عنوان یک نمونه ساده و مدرن طراحی شده و در طراحی داخلی آن، از چوب و پارچه استفاده شده است. داشبورد ماشین شامل یک نمایشگر با وضوح بالا است که تمامی عرض جلوی خودرو را در برمی‌گیرد و کنترل‌های صوتی به راننده و سرنشینان این امکان را می‌دهد که بخش‌های مختلف خودرو را مدیریت کنند. این سیستم عامل همچنین فروشگاهی دارد که از طریق آن می‌توان قابلیت‌های بیشتری را به خودرو افزود.

آئودی

قابلیت‌های فنی و عملکرد پیشرفته

مدل‌های جدید آئودی روی پلتفرمی که با همکاری آئودی و SAIC طراحی شده است، تولید می‌شوند. قوی‌ترین نسخه این خودروها دارای دو موتور الکتریکی است که مجموعاً ۷۶۴ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن تنها ۳.۷ ثانیه است. همچنین این خودروها از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند باتری‌ها را در ده دقیقه به اندازه پیمایش ۳۷۰ کیلومتر شارژ کنند.

آئودی

بازار چین و چالش‌های آئودی

چین که به عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان شناخته می‌شود، تا سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی فروش حدود ۲۵ میلیون دستگاه خودرو دارد و بازار خودروهای الکتریکی در این کشور به سرعت در حال گسترش است. با این حال، آئودی هنوز نتوانسته سهم قابل توجهی از این بازار کسب کند. در نیمه اول سال ۲۰۲۴، این شرکت کمتر از ده هزار دستگاه خودروی الکتریکی فروخته، در حالی که فروش رقبای چینی‌اش مانند زیکر و نیو، به مراتب بیشتر بوده است.

آئودی قصد دارد همچنان به فروش شاسی‌بلندهای الکتریکی Q4 و Q5 با نشان چهار حلقه‌ای خود در چین ادامه دهد و مدل‌های بنزینی خود را نیز برای بازار چین به‌روزرسانی کند.