نایک

کمپین جنجالی نایک؛ پیروزی برای همه نیست

کمپین تبلیغاتی پرشور نایک برای تابستان ۲۰۲۴ با عنوان «پیروزی برای همه نیست»، با رویکردی صریح و جسورانه، مفهوم «خودخواهی» را در مسیر قهرمانی بازتعریف می‌کند.

در المپیک، درخشش مدال طلا اولویت است. با این وجود کمپین نایک بر پشتکار و عزم راسخ پنهان در ورای این افتخارات تمرکز دارد. این کمپین با حضور ستارگان مطرحی چون لبرون جیمز، سرنا ویلیامز، کریستیانو رونالدو و اسطوره فقید، کوبی برایانت، و با صدای گیرای ویلم دافو، منتشر شده‌است.

نایک

کمپین «پیروزی برای همه نیست» توسط شریک تبلیغاتی دیرینه‌ی نایک، یعنی آژانس Wieden + Kennedy Portland، طراحی و اجرا شده‌است. این کمپین بر این نکته تأکید می‌کند که برد تنها در دسترس کسانی است که سخت‌کوشی، فداکاری و انعطاف‌پذیری را در اولویت قرار می‌دهند. حتی اگر این رویکرد آن‌ها را گاها «خودخواه» یا «فردی بد» جلوه دهد. این تبلیغات نه‌تنها بر جنبه‌های فیزیکی این ستارگان ورزشی تمرکز می‌کند، بلکه قدرت ذهنی و تعهد بی‌وقفه آن‌ها به برتری را نیز به تصویر می‌کشد.

نیکول گراهام، مدیر ارشد بازاریابی نایک، در این خصوص می‌گوید:

«این کمپین، ادای احترامی است به صدای ورزشکار. این داستانی است درباره‌ آنچه برای بهترین‌بودن نیاز است. میراثی که هنوز در حال شکل‌گیری است و رویاهایی که به واقعیت تبدیل می‌شوند. ما با این کمپین به دنیا یادآوری می‌کنیم که هیچ اشکالی در خواستن پیروزی وجود ندارد.»

نایک

با الهام از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، این کمپین به عنوان یک یادآوری قدرتمند عمل می‌کند. یادآوری این که مسیر رسیدن به پیروزی برای افراد ضعیف و سست‌اراده مناسب نیست. این کمپین، افرادی را تجلیل می‌کند که جرأت رویاپردازی‌های بزرگ را دارند. کسانی‌که برای رویارویی با چالش‌ها به صورت مستقیم، کاملاً آماده‌هستند.

نایک

گراهام در ادامه می‌افزاید: «داستان نایک همواره با داستان ورزشکار آغاز شده‌است، و این رویه همواره ادامه خواهدداشت. «برد برای همه نیست» نشان می‌دهد که هرکسی می‌تواند برنده‌باشد. به‌شرطی که مایل باشد برای رسیدن به آن، تمام تلاش خود را به‌کارگیرد.