یکی از داستانهای موفقیت خلاقیت در قرنطینه

خلاقیت در قرنطینه چالش روزهایی بود که در قرنطینه سپری کردیم, روزهای سیاهی بودند. خیابان ها سوت وکور بود, بسیاری از مشاغل تعطیل شدند وعده ی زیادی از کارآفرینان تحت فشار قرار گرفتند. دراین شرایط سخت، دور از انتظاراست که کسب و کاری شکل بگیرد و شروع به فعالیت کند. هرچند باید بگوییم که درست در دل همین شرایط سخت بود که گالری کامدن (Camden Open Air Galleries) به دست طراح جدیدش جک بلیکلی (Jack Bleakley) جان گرفت. جک بلیکلی (Jack Bleakley) می‌گوید:” داستان شکل گیری این گالری یکی از بهترین ماجراهای قرنطینه است.”
فین بروستر-دوهرتی (Finn Brewster-Doherty) بنیانگذار گالری کامدن، این فروشگاه را در ماه فوریه افتتاح کرد اما بخاطر محدودیت هایی که قرنطینه به همراه داشت، فروشگاه تعطیل و کرکره هایش پایین کشیده شدند. این پایان کار نبود، فین ایده جدیدی در ذهن داشت. او از هنرمندان شهر دعوت کرد تا کرکره‌های فروشگاه را نقاشی کنند. این گونه بود که بعد گذشت چند ماه، تمامی کرکره‌های خیابان پر از طرح و رنگ شدند، خیابان جان تازه‌ای گرفت و توجه عموم را به خود جلب کرد.

جک بلکلی (Jack Bleakley) هم زمان با افتتاح گالری، از لوگو جدید آن رونمایی کرد و آنرا در پلتفرم های تبلیغاتی منتشر کرد. جک در این رابطه می گوید:

” هدف طراحی و خلق لوگویی بود که در نگاه اول به راحتی قابل شناسایی باشد، توجهات را به خودش جلب کند و درعین حال بیانگر ماهیت برند باشد.”

به نظر برآورده کردن تمام این انتظارات کار سختی است، اما جک توانست دقیقا آنچه مد نظر بود را فراهم کند. تصویر پس زمینه لوگو تداعی کننده لکه های روغن پاشیده شده بر سطح آب است که بیانگر تلاش و مقاومت در برابر سختی ها است. هم چنین، خود لوگو از نقاشی های کشیده شده روی کرکره های فروشگاه برگرفته شده و به کمک تکنیک موشن گرافیک طراحی شده است و در بیش تر وب سایت‌ها، پوسترها و حتی قوطی‌های نوشیدنی ظاهر شده است.
در پایان جک بلکلی (Jack Bleakley) می گوید:” با وجود همه ی سختی ها و خاطرات تلخی که قرنطینه بدنبال داشت، داستان شکل گیری گالری کامدن و پروسه برندسازی آن در خاطرات می ماند.”

منبع