ایربیانبی airbnb یک پلتفرم اجاره اقامتگاه است که افراد از سراسر جهان میتوانند اقامتگاهها را رزرو کنند یا خانه خود را به مسافران اجاره دهند. این برند یک کمپین با عنوان «ماجراجویی را آغاز کنید» راه انداخته است. در پوسترهای این کمپین، سعی کردهام تجربههای ماجراجویی در طبیعت و تازهها را به تصویر بکشم.
از زمانی که با طراحی پوستر با شعار “Unlock adventure” شروع کردم، به تحقیق در مورد اقامتگاههای محبوب در سراسر جهان پرداختم. به نتیجه رسیدم که دلیلی که مردم اقامتگاههای بومی را به جای اتاقهای هتل ترجیح میدهند، نزدیکی به طبیعت و همبافتی اقامتگاه با اکوسیستم طبیعی آن است. اما دلیلی که برخی از مردم هتل را به اقامتگاه ترجیح میدهند، کیفیت خدمات هتلهاست. در این مجموعه تبلیغاتی، سعی کردهام کیفیت خدمات هتل را با طبیعت ترکیب کنم. ترکیبی که سلیقههای زیادتری را پوشش میدهد.
تاثیر نیازسنجی و سواد بصری کارفرما در پروژه
در طول ایجاد این پروژه طراحی پوستر، نیازسنجی و دادههای آماری مشتریان در مورد دلایل انتخاب اقامتگاههای بومگردی و ترجیح آنها به هتل و محیطزیست، عناصر کلیدی برای انجام این پروژه بودند.
یکی از چالشهای پروژههای بینالمللی، حرفهای بودن کارفرما و داشتن سواد بصری بالا است. سواد بصری کارفرما به تصحیح نورپردازی محیطی این پوسترها کمک ویژهای کرد.
این پروژه یکی از چندین پروژه بینالمللی است که انجام دادهام. دلیل دوستداشتن این پروژه و ارسال آن به روزرنگ، تجربه شیرین آن یعنی تجربه صحبت با زبان دیزاین بود. این پروژه به ویژگی یکتابودنش افتخار میکند. برای مثال اگر متن به زبان چینی یا حتی لیاوت متنی نداشته باشد، همچنان توانسته است پیام خود را به تمام دنیا منتقل کند. تیم کارفرما از سه ملیت مختلف عربی، اندونزیایی و اسپانیایی بود و من یک دیزاینر ایرانی بودم. این تعامل مشترک ما را به بهترین نتیجه رساند. ما بیشتر منظور همدیگر را در فضای بصری درک میکردیم و این همکاری شیرینی را در انتها رقم زد.
[xyz-ips snippet=”6195″]