طراحان گرافیک

بحث‌های داغ طراحان گرافیک در ردیت

در دنیای طراحی گرافیک، همیشه نظرات متفاوت و حتی جنجالی وجود دارد.طراحان گرافیک که معمولا افرادی با نظرات قوی هستند (به عبارت دیگر: آنها کار خود را بسیار جدی می‌گیرند)، این روزها در ردیت به‌طور آزادانه‌تری دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف مطرح کرده‌اند. از انتخاب‌های غلط در استفاده از فونت‌ها گرفته تا انتقاد از رویدادهای بی‌فایده، طراحان در حال به اشتراک گذاشتن دلایل نارضایتی خود هستند.

در یکی از رشته‌های گفتگو در کانال r/GraphicDesign در ردیت، کاربران به بیان نظرات خود درباره طراحی گرافیک پرداخته‌اند. یکی از نظرات جالبی که مطرح شده، این است که “شما لزومی به داشتن یک سبک خاص ندارید، مشتری‌ها به اندازه‌ای که فکر می‌کنید آزاردهنده نیستند و تأثیرگذاران شبکه‌های اجتماعی هم از روی دستورالعمل خاصی کار نمی‌کنند، بنابراین نباید کار خود را با آن‌ها مقایسه کنید.” همچنین گفته شده که “استفاده از شبکه‌بندی در لوگوها نشان می‌دهد که شما دچار تردید به خود هستید” — به‌طور جالب، خود افراد تاثیرگذار در طراحی گرافیک اغلب از این روش استفاده می‌کنند تا نشان دهند که لوگوهایشان چقدر متقارن و منظم طراحی شده است.

نقدهای طراحان در شبکه‌های اجتماعی
چندین نظر دیگر نیز به این موضوع اشاره کرده‌اند که طراحان موفق در دنیای واقعی لزوماً همان طراحان پرطرفدار در شبکه‌های اجتماعی نیستند. یکی از کاربران می‌گوید: “افراد پرمشغله و موفق واقعاً وقت ندارند که هر روز پست‌ها و ویدیوهای مد روز منتشر کنند.” در حالی که برخی طراحان دیگر به دفاع از فونت‌هایی همچون Comic Sans پرداخته‌اند و گفته‌اند که در شرایط خاص این فونت می‌تواند مناسب و مفید باشد، به‌ویژه در آموزش‌های ابتدایی و برای کودکان.

بیشتر بخوانید:۶ نکته از حرفه‌ای‌ها: چگونه یک استودیو طراحی موفق راه‌ اندازی کنیم

نقدها و دیدگاه‌ها درباره پول و پروژه‌ها
بحث درباره پول و شرایط کاری نیز در این گفتگوها پررنگ است. یکی از کاربران می‌گوید: “اگر می‌توانید دستمزد کمتری بپذیرید، کار با سازمان‌های غیرانتفاعی و هنری می‌تواند بسیار رضایت‌بخش باشد. این مشتری‌ها معمولاً دسترسی به طراحان با کیفیت ندارند و می‌توانند مشتری‌های عالی باشند.” همچنین توصیه‌هایی در زمینه نحوه برخورد با مشتریان مطرح شده است: “گاهی اوقات مشتریان طرحی را که شما بدترین می‌دانید انتخاب می‌کنند و با تغییرات آن را خراب می‌کنند. بهترین کار این است که بازخورد مفید بدهید، اما در نهایت بدانید کی باید سکوت کنید، خواسته‌های آن‌ها را انجام دهید و برای کارتان پول بگیرید.”

کلمات نهایی: واقعیت‌های طراحی گرافیک
در نهایت، یکی از کاربران اشاره کرده که “مخاطبان شما اهمیتی نمی‌دهند که اگر کرنینگ (فاصله بین حروف) کمی اشتباه باشد، پس فقط طراحی را به شکل مناسب انجام دهید و دیگر خود را درگیر جزئیات نکنید.” و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشیم این است که “هیچ‌چیز در طراحی گرافیک به اندازه‌ای که ما فکر می‌کنیم واقعاً مهم نیست.”

این نظرات و انتقادات نه تنها برای طراحان، بلکه برای تمام افرادی که در صنعت طراحی گرافیک فعالیت دارند، می‌تواند مفید باشد. در نهایت، طراحی گرافیک یک شغل است و گاهی باید به جنبه‌های عملی آن توجه کرد تا به اهداف واقعی خود رسید.

منبع: +