پشت تمامی لوگوهای شرکتهای بزرگ و تاثیرگذار داستانی وجود دارد. اهداف شرکتها، تاریخچه آنها، فرمهای متدوال در دورههای مختلف و تغییراتی که در طول زمان در آنها ایجاد میشود، همه و همه در شکل و ظاهر لوگوها تاثیر گذارند. در مطلب امروز روزرنگ باهم تاریخچه لوگوی شرکت آئودی را مرور میکنیم.
چهارحلقه نماد همکاری چهارشرکت
لوگوی شرکت ماشینسازی آئودی چهارحلقه درهم زنجیر شدهاست. زمان طراحی لوگوی آئودی چهارشرکت به شکل همزمان در این مجموعه بزرگ در کنارهم فعالیت میکردند. هریک از این حلقهها نماد یکی از چهار شرکت هورچ Horch، دیکیدابلیو DKW، آئودی Audi و واندرر Wanderer است. اکنون چیزی حدود یک قرن از شروع همکاری این چهارشرکت میگذرد.
تاریخچه مختصر آئودی
آئودی، ترجمه لاتین نام August Horch بود. آگست هورچ August Horch، نام مهندسی است که شرکت آئودی را با نام کامل «Audi Automobilwerke» در سال 1910 تاسیس کرد.
در سال ۱۹۳۲ این چهار شرکت باهم یکی شدند و «اتحادیه خودرو» را تشکیل دادند و تیم جدید توانست سال ۱۹۳۶ لقب دومین گروه بزرگ وسایل نقلیه موتوری در آلمان را از آن خود کند.
هر یک از این چهار شرکت عضو، بخش خاصی از بازار را در دست گرفت. «دی کی دابلیو» در بخش موتورسیکلت و خودروهای کوچک فعالیت میکرد، «واندرر» خودروهای سایز متوسط تولید میکرد، صنعت خودروهای لوکس سایز متوسط به آئودی سپرده شد و هورچ به طور کلی صنعت لوکس بازار خودرو را در دست گرفت.
لوگوی شرکت به شکل چهار حلقه بههم متصل شده طراحی شد تا یگانگی این چهار کمپانی را به نمایش بگذارد.
دهه 1960 شرکت فولکس مجموعه آئودی را خریداری کرد و در سال 1969 آنرا با شرکت خودروسازی ان اس یو موتورنورک «NSU Motorenwerke» ادغام کرد.