زاکربرگ همزمان با برگزاری رویداد واقعیت مجازی و افزوده «Connect» از نام و لوگی جدید خبر داد. این نام نشاندهنده عملکرد جاهطلبانه این غول دنیای تکنولوژی برای حضور در دنیایی فراتر از شبکههای اجتماعی است. فیسبوک نام Meta را با توجه به عبارت متاورس انتخاب کرده است که نشاندهنده دنیایی مجازی برای کسب و کار و بازی محسوب میشود.
مارک زاکربرگ در رویداد Connect اعلام کرد که ماهیت فیسبوک که حالا Meta نام دارد، ارتباط افراد با یکدیگر است:
«ما امروز به عنوان یک کمپانی شبکه اجتماعی درنظر گرفته میشویم، اما در DNA، ما شرکتی هستیم که فناوری برای ارتباط مردم با یکدیگر ساختهایم و متاورس مرز بعدی است و درست در جایگاهی قرار دارد که ما شروع به کار در شبکههای اجتماعی کردیم.»
با اعلام این خبر، ارزش سهام متا یا همان فیسبوک رشد ۳ درصدی را تجربه کرد. در حال حاضر زاکربرگ صاحب meta@ در توییتر و وبسایت meta.com است که البته به صفحه خوشآمدگویی فیسبوک میرود و چنین تغییری را به کاربران نشان میدهد.
برخی گمانهزنیها حاکی از این است که چنین تغییری مشابه ریبرند گوگل در سال ۲۰۱۵ است که از تشکیل یک کمپانی مادر به نام آلفابت خبر داد و خودش یکی از زیرمجموعههای آن شد. یکی دیگر از دلایل این تغییرات میتواند انتقاد از این کمپانی توسط قانونگذاران و سیاستمداران کشورهای مختلف و همچنین کاهش اعتماد کاربران به فیسبوک باشد. با این تغییر نام، احتمالا تمام شرکتهای تحت مالکیت فیسبوک مانند اینستاگرام، واتساپ و آکیولس زیرمجموعه متا میشوند.
متاورس یک دنیای دیجیتال یا مجازی است که در آن افراد با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند و امکان کار و همچنین انجام بازیهای مختلف وجود دارد. شرکتهای مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند و حالا فیسبوک میخواهد با قدرت بالایی در این حوزه حضور داشته باشد که تغییر نامش هم از چنین هدفی خبر میدهد.