«با کیفیت ترین و مرغوب ترین زعفران در جهان، زعفران ایرانی است. متاسفانه به دلیل وجود واسطه های غیر ایرانی زعفران بعنوان محصول چین یا دیگر سرزمین ها در کشور های مختلف خرید و فروش می شود. اما اینبار دو جوان ساعی و پر تلاش ایرانی بر آن شدند تا به معرفی و فروش زعفران در کشور ایتالیا با نام “کرکوم خراسان” بپردازند. نام محصول از کرکوم (نام اصیل و پارسی زعفران) و خراسان که سرزمین حاصلخیز طلای سرخ در شرق ایران و حتی در جهان می باشد، تشکیل شده است. با همکاری در این پروژه ارزشمند سعی نمودیم تا طراحی بسته بندی کرکوم خراسان را به گونه ای منحصر به فرد ارائه کنیم، تا کمک نماییم این محصول رسالت خود را دقیق و درخور به انجام رساند.
طراحی بسته بندی کرکوم خراسان برای رسالت و اهداف خاص در فروش جهانی انجام شده است. کرکوم نام قدیمی و باستانی زعفران به زبان ایرانی است که این نام خبر از آن می دهد که زعفران از جمله تولیدات و محصولات ایرانی از گذشته های بسیار دور تا امروز است. پس آنچه در این بسته بندی باید بیش از هر چیزی مورد توجه قرار می گرفت، اصالت و فرهنگ زعفران ایرانی بود. تیم طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با استفاده از نماد و المان های مناسب در جهت تحقق این اهداف گام برداشت تا مخاطب غیر ایرانی به راحتی با آن ارتباط برقرار نماید و پی به ریشه و مفاهیم در طراحی بسته بندی ببرد.
المان اصیل و کهن سربازان هخامنشی که در دو طرف بسته بندی درفش کاویانی در دست دارند و رو به زعفران و منطقه برداشت زعفران (خراسان) در ایران هستند در حالی که درفش کاویانی در دست دارند. چنین اعتقادی در ایران باستان وجود داشت، تا زمانی که درفش در دست کسی باشد، شکست ناپذیر خواهد بود. کرکوم خراسان به میدان رقابت جهانی می رود تا بتواند پرچم زعفران ایرانی را همواره قدرتمند و شکست ناپذیر برافراشته نگهدارد و جزء برترین های بازار طلای سرخ شود.
در بخشی از بسته بندی منطقه جغرافیایی تولید زعفران مرغوب و با کیفیت در ایران و جهان را به نمایش گذاشته ایم تا کرکوم خراسان بهتر شناخته شود. همچنین طراحی زعفران در زمینه سیاه رنگ از دو جهت انجام شد:
• سیاه از جمله رنگ های لوکس در طراحی بسته بندی است.
• گل زیبای زعفران از دل تاریکی و سیاهی زمین سر بر می آورد و با تابش اولین اشعه های طلایی خورشید در سپیده دم، شکوفا می شود و جلوه گری می کند.
با توجه به این مهم (مورد 2 ) چاپ بسته بندی کرکوم خراسان به صورت سیاه رنگ و مات انجام شد که در بخش هایی از آن (نام برند و لوگو) خدمات UV و طلاکوب استفاده شد. وجود لوگوی کرکوم به صورت طلاکوب ذهن را به تلالو خورشیدی معطوف می کند که باعث رشد و شکوفایی گل زعفران می شود که نام برند نیز در این میان خوش می درخشد. دیدن بسته بندی شکیل و فاخر کرکوم خراسان جذابیت و زیبایی های بصری را به راحتی به مخاطبان خود منتقل می کند. بازار هدف کرکوم خراسان تجارت بین المللی زعفران است که باید این محصول به مخاطبان غیر ایرانی و دیگر ملیت ها ارائه شود. با این طرح و توضیحاتی که به زبان بین المللی روی بسته بندی ارائه شد، معرفی زعفران اصیل خراسان – ایران به راحتی انجام خواهد گرفت.»
پروژه دیگری از استودیو ظریف گرافیک در روزرنگ را اینچا ببینید.