فرمهایی که به چشم آشنا هستند وقتی در کنار تایپوگرافی، رنگ و نقوش حساب شده قرار میگیرند، میتوانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. احساس خوب آشنایی اگر با عملکرد مناسب محصول همراه شود، قطعا میتواند توجه کاربر را به خود جلب کند. در پروژهی این هفتهی روزرنگ، روند طراحی بستهبندی پودر ژله را از زبان طراحان استودیو دمور میشنویم. این تیم با الهام از فرم جعبه کبریتهای قدیمی و نقوش کهن ایرانی به نتیجهی جالب توجهی دست پیدا کرده است.
پودر ژله در جعبهکبریت
«طبق گفتهی کارفرما این محصول فقط در فروشگاههای آجیل برادران حسینی عرضه میشد و فروش هایپرمارکتی نداشت، به این دلیل با نادیدهگرفتن رقبای بازار شروع به اتود و ایدهپردازی کردیم. هویت سفارشدهنده تم کلاسیک با چاشنی فضای مدرن و بهروز است، بههمین خاطر نقوش کهن ایرانی را در ترکیب با فرم و ساختار جعبه کبریتهای قدیمی استفاده کردیم، یکی از اهداف انتخاب این بستهبندی، حالت کشویی محکم، استفاده مکرر و کاربردی آن در آشپزخانه یا زندگی روزمره بود.»
جلب توجه مخاطب با تایپوگرافی و رنگبندی
«تیم طراحی برخلاف بستهبندیهای رایج در بازار که از تصویر ژله استفاده میکنند و با توجه به جایگاه فروش تصمیم گرفت از تصویرسازی میوه برای نشاندادن طعم و احساس خوشایند تازگی و خوشمزهبودن محصول استفاده کند و با تایپوگرافی عنوان ژله و طعم پودر ژله سریعا با مخاطب ارتباط بگیرد. همچنین به دلیل تنوع در طعم توانستیم به رنگبندی جذاب و چشمنوازی برسیم که در میان حجم زیادی از محصولات، در ویترین فروشگاه بهراحتی تفکیک شود و مخاطب را به خرید ترغیب کند.»
بازخورد خوب کاربران
«از مهمترین چالشهای پیش رو این بود که تلاش داشتیم تا محصول طراحیشده بصورت توأمان درک و دریافت فوری مشتری از محصول داخل جعبه (پودر ژله) و طراحی متفاوت از بستهبندیهای مرسوم بازار را داشته باشد. خیلی سخت توانستیم رضایت همه افراد هیئتمدیره را نسبت به این طراحی متفاوت و خلاقانه داشته باشیم که خوشبختانه موفق شدیم. و در نهایت برخلاف تصور دوستان کارفرما، این پروژه بازخورد بینظیری از سمت افراد حرفهای و عموم مردم(مشتریها) بههمراه داشت.»