کامالا هریس

رهبری با همدلی: بیلبورد هنری یک عکاس مشهور در حمایت از کامالا هریس

یک بیلبورد بزرگ مجموعه‌ای از عکس‌های سیاه و سفید کامالا هریس را نشان می‌دهد که با بیانی پر احساس صحبت می‌کند. متن روی بیلبورد می‌گوید: «رهبری با همدلی، نه با شکایت». در پس‌زمینه درختانی با نورهایی که از بین برگ‌ها عبور می‌کنند، دیده می‌شود.

اوایل امسال، گروهی از هنرمندان مشهور جهان، از جمله عکاس تأثیرگذار کری می وییمز، به‌هم پیوستند تا پروژه‌ای تحت عنوان «هنرمندان برای دموکراسی 2024» را ایجاد کنند تا نامزد جمهوری‌خواه، رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ را شکست دهند.

در زمان آغاز این کمپین، که در طی یک ماه در آوریل به طور موفقیت‌آمیزی تأمین مالی شد، رقابت انتخاباتی پیش‌بینی شده بین رئیس‌جمهور فعلی جو بایدن و نامزد جمهوری‌خواه ترامپ بود. اما از آن زمان، شرایط زیادی تغییر کرده است. بایدن از رقابت کناره‌گیری کرده و معاون او، کامالا هریس، به‌عنوان جانشین او انتخاب شده است.

وییمز بیلبوردی طراحی کرده است که شامل پنج عکس سیاه و سفید از هریس با عبارت «رهبری با همدلی، نه با شکایت» است.

در حال حاضر، این بیلبورد یک ماکت (بسیار واقعی) است. سازمان People For the American Way می‌گوید که پروژه «هنرمندان برای دموکراسی 2024» شامل بیلبوردهایی در آریزونا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین خواهد بود که احتمالاً در ماه اکتبر نصب خواهند شد و تا چهار هفته قبل از روز انتخابات در 5 نوامبر 2024 باقی خواهند ماند.

این بیلبورد جدید بخشی از مجموعه‌ای هنری برای پروژه «هنرمندان برای دموکراسی» است که وییمز به عنوان یکی از روسای آن مشارکت دارد. او به همراه هنرمندان دیگری مانند شپرد فیری، اد روسچا و دیگران، برای «ایجاد و نصب بیلبوردهای طراحی شده توسط هنرمندان برای تشویق به رای دادن در ایالات » مشارکت کرده است.

این سازمان توضیح می‌دهد: «هنر قدرت تغییر ادراکات و الهام بخشیدن به اقدام را دارد، با قطع کردن صداها و صحبت کردن به امیدها، ترس‌ها و آرزوهای ما». «با کمک شما، ما می‌توانیم یک بار دیگر گرد هم آییم تا از دیکتاتوری جلوگیری کنیم و دموکراسی را نجات دهیم.»

پروژه «هنرمندان برای دموکراسی» در ابتدا توسط سازمان People For the American Way پیش از انتخابات 2020 راه‌اندازی شد. وییمز نیز در آن زمان بخشی از این گروه بود و در طول آن چرخه انتخاباتی بیلبوردها و آثار هنری متعددی را طراحی کرد.

کامالا هریس

این سازمان همچنین تبلیغات رادیویی، رویدادهای مردمی، تبلیغات دیجیتال هدفمند و فعال‌سازی‌های هنری را پیش از انتخابات 2024 سازمان‌دهی خواهد کرد.

عکاسی تاکنون نقش جذابی در این چرخه انتخاباتی ایفا کرده است، به طوری که کمپین انتخاباتی ترامپ از تصاویری از او پس از یک سوءقصد در پنسیلوانیا در ماه جولای استفاده کرده است. یک شرکت متعلق به ترامپ حتی تا جایی پیش رفته که کفش‌های کتانی به قیمت 299 دلار را با تصویری از رئیس‌جمهور سابق خون‌آلود که مشت خود را به هوا برده، به فروش می‌رساند.

همان‌طور که همیشه در مواردی که کسی به دنیای سیاسی وارد می‌شود، اتفاق می‌افتد، وییمز نیز از انتقاد در امان نبوده است. یکی از دو پست اینستاگرام این عکاس در مورد طراحی جدید بیلبورد او پر از انتقادهایی است که به هر دو یعنی عکاس و هریس وارد شده است. پست دیگر تاکنون استقبال بسیار مثبت‌تری داشته است. به هر حال، تصاویر ابزار سیاسی قدرتمندی هستند، هرچند که شاید متناقض باشند.