مکدونالد، با کمپین تبلیغاتی جدید و خلاقانهای در هلند، حواس رهگذران را به چالش میکشد. این کمپین شامل مجموعهای از بیلبوردهای مینیمالیستی با رنگهای قرمز و زرد نمادین مکدونالد است که در آنها سیبزمینی سرخشده واقعی پنهان شدهاست.
اما نکتهی جالب اینجاست که این بیلبوردها فقط به صورت بصری جذاب نیستند، بلکه عطر دلانگیز سیبزمینی سرخشده مکدونالد را نیز در هوا پخش میکنند.
بوی نوستالژی
هدف از این کمپین، برانگیختن حس نوستالژی و ایجاد تداعیهای مثبت از برند مکدونالد در ذهن مخاطبان است. به گفتهی ستین منتروپ-هولیسلان، مدیر ارشد بازاریابی مکدونالد هلند، «حس بویایی در برانگیختن خاطرات واضح و احساسی نسبت به تصاویر مؤثرتر است».
طراحی خلاقانه بیلبوردهای مکدونالد
بیلبوردها در مکانهای پررفتوآمد هلند نصب شدهاند و به گونهای طراحی شدهاند که توجه رهگذران را به خود جلب کنند. سیبزمینی سرخشده در محفظههای مخفی در داخل بیلبوردها پنهان شدهاست و به طور مرتب تعویض میشود تا عطر تازهای داشته باشد. عطر سیبزمینی سرخشده توسط دستگاههای پخشکنندهی مخصوصی در هوا پخش میشود و بوی واقعی سیبزمینی سرخشده مکدونالد را به مشام میرساند.
مردم به این کمپین واکنشهای مثبتی نشان دادهاند و بسیاری از آنها از خلاقیت و نوآوری مکدونالد در این کمپین تمجید کردهاند. این کمپین به طور حتم به افزایش آگاهی از برند مکدونالد در هلند کمک خواهد کرد. همچنین میتواند به افزایش ترافیک در رستورانهای مکدونالد منجر شود.
پیشرو در بازاریابی
مکدونالد سابقهی طولانی در نوآوری در بازاریابی دارد و در طول سالها از روشهای مختلفی برای جلب توجه مخاطبان خود استفاده کردهاست.
کمپین بیلبوردهای معطر نمونهی دیگری از خلاقیت و نوآوری در بازاریابی است و نشان میدهد که این شرکت از امتحانکردن ایدههای جدید و جسورانه نمیترسد.