شخصیت پستی و مسکات «عمو امین» در مراسم افتتاح پروژههای کوتاهمدت شرکت ملی پست و با حضور محمد احمدی، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل این شرکت، رونمایی شد. این شخصیت کارتونی با هدف آگاهسازی عموم مردم، بهویژه نسل نوجوان و جوان، در مورد مسئولیتها و مأموریتهای شرکت ملی پست، خدمات و سرویسها، و نقش آن در توسعه اقتصاد دیجیتال طراحی شده است.

بر اساس گزارش دفتر ارتباطات و امور بینالملل شرکت ملی پست، این مسکات به همراه محتوای تصویری پویانمایی «دورآباد»، توسط تیم داخلی تولید محتوای شرکت ملی پست ساخته شده است. «عمو امین» بهعنوان یک شخصیت طنز و جذاب، قصد دارد ارتباطی صمیمی و تأثیرگذار با مخاطبان برقرار کند و در این مسیر از ظرفیتهای داخلی برای تولید محتوای خلاقانه و آموزشی استفاده کرده است. طراحی این شخصیت بر عهده احسان گنجی بوده است.

مسکاتها (Mascots) شخصیتهای نمادینی هستند که به برندها هویت میبخشند. این شخصیتها میتوانند انسان، حیوان یا حتی اشکال خیالی باشند و هدف آنها ایجاد ارتباطی عاطفی با مخاطبان است. اهمیت مسکاتها بهویژه در جذب توجه و ایجاد تمایز در بازارهای رقابتی قابلتوجه است. آنها با ویژگیهای خاص و قابلتشخیص خود، توانایی ایجاد ارتباط قوی با مخاطب را دارند و میتوانند برند را در ذهنها ماندگار کنند.