لوگوی آدیداس

لوگوی تازه آدیداس با طراحی پنهان

آدیداس برای کیت‌های جام جهانی ۲۰۲۶، از لوگوی تازه‌ای رونمایی کرده که در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما در لایه‌های درونی خود یک راز طراحی دارد. این لوگو با چاپ UV اجرا شده و هنگام قرار گرفتن در معرض نور فرابنفش، یک مونوگرام پنهان را آشکار می‌کند؛ نوعی «لوگو در دل لوگو» که به‌عنوان یک بازی بصری، تغییری خلاقانه در نشان نمادین سه‌خط آدیداس ایجاد کرده است.

لوگوی آدیداس همواره به‌دلیل تأثیرگذاری در زمین بازی و خارج از آن، یکی از بهترین لوگوهای ورزشی جهان شناخته می‌شود. حالا این بازطراحی جدید، با وجود حفظ هویت اصلی برند، حال و هوایی تازه و مدرن به آن بخشیده است.

لوگوی آدیداس

طبق گزارش Footy Headlines، کیت‌های جدید آدیداس که برای تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۶ طراحی شده‌اند، از همان سه‌خط کلاسیک بهره می‌برند. اما با دقت بیشتر، الگوی تکرارشونده سه‌خط در دل لوگو دیده می‌شود که زیر نور UV جلوه‌ای سه‌بعدی و هولوگرافیک پیدا می‌کند. این طراحی نه‌تنها جذابیت بصری بیشتری به لباس‌ها می‌بخشد، بلکه روشی برای اصالت‌سنجی و تشخیص محصولات اصلی از نمونه‌های تقلبی به حساب می‌آید.

به‌کارگیری مونوگرام تکرارشونده پیش‌تر بیشتر در دنیای مد لوکس با برندهایی چون لویی ویتون و گوچی شناخته می‌شد، اما حالا مرز میان طراحی لاکچری و استریت‌ور بیش از پیش محو شده و آدیداس توانسته با الهام از همین رویکرد، هویت ورزشی خود را در سطحی تازه تعریف کند.