«طراحی بسته بندی عسل سالار خمین شامل چند بخش است:طراحی لوگو و نماد، لیبلینگ، طراحی ساختار و یونیفرم محصولات.
عسل سالار خمین برندی با بیش از ۵۰ سال سابقه در بازار داخلی و صادرات است؛ برندی که در واقع به دلیل نوع سیستم فروش خود از هیچ نوع دیزاین سازمان یافته و گرافیک مناسبی استفاده نمیکرد و آشفتگی و نداشتن یک وحدت رویه در شکل و لباس برند کاملا مشهود بود؛ بنابراین کار میبایست از مرحله اول آغاز میشد.
ما کار را با طراحی لوگو و خلق یک نماد شروع کردیم و توجه داشتیم که یک هویت بصری ویژه خلق کنیم که در عین سادگی از هر نوع کلیشه و زیاده روی در کار پرهیز کنیم.
رویکرد ما در دیزاین به گونهای بود که این پکیجینک بدون هیچ نوع تغییری هم در بازار داخل و هم در بازار صادرات قابل استفاده باشد. (به دلیل تعدد محصول و هزینه های تولید و چاپ)
در تولید لیبل از تکنیک سریگرافی (چاپ سیلک) استفاده کردیم و در جعبهها هم برای زیبایی بیشتر و جلوههای بصری گیرا از چاپ لترپرس و یووی موضعی بهره گرفتیم.
ايده پردازی كار بر پايه گرايش مينی مال بوده ( مينيماليسم گرايشی ست متكی بر ساده گرايی، متكی بر هندسه تكرار شونده احجام مادر مانند مكعب ، مثلث ، كره و …)
برای مثال مينيمالیستها در مكتب خود نقشه شش ضلعی تكرار شونده لانه زنبور را نمونه بارز يك مينيمال موجود در طبيعت میدانستند، هندسهای كه معروف به هندسه ” مدولار” بود.
مينيماليسم در دهه ۶۰ میلادی از مجسمه سازی آغاز و سپس در بقيه رشتهها از جمله نقاشی، عكاسی، گرافیک، مد و…. به سرعت رواج گرفت.
در بسياری از آثار مينيمال، به خصوص در دههای آغازین، رنگ غالب عموما سياه و سفيد است.»
طراح گرافیک و تصویر ساز:محمدرضا اسلام پرست
همکاران: سودابه زمردی فرد
اجرای تری دی در پروژه طراحی ظرف: شرکت فول فرم