برند آبنبات Starburst بستهبندی و هویت بصری جدیدی را رونمایی کرده تا در قفسههای شلوغ فروشگاهها بیشتر به چشم بیاید و همزمان با نسل جوان ارتباط مستقیمتری برقرار کند. این تغییرات که توسط آژانس Straight Forward Design در لندن طراحی شده، بر بارزترین ویژگی این برند ــ شکل مربعی شکلاتها ــ تکیه دارد و بر پایهی مفهومی با عنوان «لذت × ۲» (Joy—squared) یک سیستم بصری تازه را شکل داده است.

این بازطراحی شامل تغییر در لوگوتایپ، تایپوگرافی، بستهبندی و داراییهای دیجیتال میشود و ظاهر یکپارچهتری به استاربِرست در بازارهای جهانی میبخشد.
در بستهبندیهای جدید، لبههای گرد، بلوکهای رنگی پررنگ و تایپوگرافی الهامگرفته از مربع بازتابی از فرم محصول هستند. رنگ زرد روشنتر در پسزمینه غالب شده تا بیش از پیش بر ویژگی «آبمیوهای بودن» محصول تأکید کند.
هر طعم اکنون شخصیت ویژه خود را دارد که از طریق رنگها و نوشتههای متمایز بیان میشود، در حالیکه همچنان در چارچوب کلی هویت برند باقی میماند.


اما دلیل اصلی این تغییر، یک مشکل عملی بود: استاربِرست به سختی روی قفسهها قابل تشخیص بود و برندهای رقیب با بستهبندیهای پرصداتر شروع به جلب توجه بیشتری کرده بودند. طراحی جدید با کنتراست قویتر و چیدمان سادهتر به مصرفکنندگان کمک میکند طعمها را سریعتر تشخیص دهند و همزمان از طریق متنها و داستانهای پشت بستهبندی، لحن بازیگوشانه برند را تقویت میکند.

برند Starburst اصالتاً از بریتانیا (United Kingdom) است. این آبنبات میوهای مربعشکل نخست در سال ۱۹۵۹ تحت نام Opal Fruits توسط شرکت Mars در بریتانیا معرفی شد. سپس در سال ۱۹۶۷ به بازار ایالات متحده آمد و با نام اولیه M&M’s Fruit Chewies عرضه شد، ولی خیلی زود (حدود ۱۹۶۸) تغییر نام داد به Starburst تا بهتر با بازار و فضای تبلیغاتی آن زمان هماهنگ شود. در حال حاضر تولید آن توسط بخش Wrigley Company از زیرمجموعههای Mars Inc. انجام میشود و این برند در بازارهای جهانی از جمله اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا و مکزیک حضور دارد.