هوش مصنوعی سه‌بعدی

راه‌اندازی پلتفرم هوش مصنوعی سه‌بعدی Cartwheel توسط پیشکسوتان فناوری و انیمیشن


Cartwheel مجموعه ابزارهای هوش مصنوعی انیمیشن سه‌بعدی خود را به‌صورت عمومی معرفی کرد. این شرکت که پس از فاز بتای بسته با بیش از 60,000 نفر در لیست انتظار از کاربران همراه بود، ابزارهایی را ارائه کرده که هم برای حرفه‌ای‌ها و هم برای تازه‌کاران انیمیشن سه‌بعدی طراحی شده‌اند. این ابزارها با حذف موانع فنی، خلق انیمیشن را سریع‌تر، ساده‌تر و در دسترس‌تر می‌کنند.

جاناتان جارویس و اندرو کار، بنیان‌گذاران Cartwheel، می‌گویند: «همان‌طور که آیفون عکاسی را متحول کرد، ما باور داریم Cartwheel انیمیشن را دگرگون خواهد کرد. ما روشی نوین برای ساده‌سازی فرآیند انیمیشن خلق کرده‌ایم که به خلاقان امکان می‌دهد جریان کاری خود را تسریع کنند، وظایف تکراری و خسته‌کننده را کنار بگذارند، بودجه بیشتری برای خلاقیت آزاد کنند و کنترل بیشتری بر آثار نهایی خود داشته باشند. این رویکرد برای فعالان حوزه‌های مختلف، از فیلم‌های انیمیشن و انیمه گرفته تا بازی، تبلیغات، استوری‌بورد و شبکه‌های اجتماعی، تحولی بزرگ است و ما از پتانسیل آن برای تغییر آینده این صنایع هیجان‌زده‌ایم.»

کارکرد Cartwheel:
Cartwheel با بهره‌گیری از فناوری پیشرفته، ویدئو، متن و کتابخانه‌های حرکتی گسترده را به انیمیشن‌های سه‌بعدی آماده تولید تبدیل می‌کند که به‌راحتی می‌توان آن‌ها را ویرایش، جابه‌جا یا در جریان‌های کاری موجود دانلود کرد. انیماتورهای حرفه‌ای می‌توانند ایده‌های خود را در هر فرمت سه‌بعدی به‌سرعت نمونه‌سازی کنند، تغییرات بزرگ یا تنظیمات جزئی را با Cartwheel یا نرم‌افزار موردعلاقه‌شان اعمال کنند و بدون ایجاد اختلال در خط تولید موجود، کار خود را پیش ببرند. همچنین، انیماتورها می‌توانند از کتابخانه جامع Cartwheel برای یافتن حرکات مناسب یا الهام‌بخش برای صحنه‌هایشان استفاده کنند. تازه‌کاران نیز می‌توانند به‌سرعت کلیپ‌های ویدیویی تولید کنند و طراحان و توسعه‌دهندگان می‌توانند انیمیشن‌های شخصیت‌ها را به فایل‌هایی تبدیل کنند که به‌سادگی در اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌هایشان قرار می‌گیرند.

تیم Cartwheel ترکیبی از استعدادهای برتر حوزه فناوری و انیمیشن است. اندرو کار، دانشمند ارشد Cartwheel و محقق سابق OpenAI که در توسعه کد برای Codex و ChatGPT نقش داشت، و جاناتان جارویس، مدیرعامل Cartwheel و از اعضای بنیان‌گذار Google Creative Lab که محصولات و ویژگی‌های جدیدی برای Google Brain، Search، Android و Workspaces خلق کرده و استودیوی انیمیشن Universal Patterns را هدایت کرده، رهبری این تیم را بر عهده دارند. این تیم همچنین شامل متخصصانی از Riot Games، Sony، Unity و دیگر شرکت‌های برجسته است.

اخیراً کاترین هیکس، کارگردان سابق انیمیشن Pixar که در بیش از 15 فیلم از جمله آثار برنده اسکار Inside Out، Coco و Toy Story 3 فعالیت داشت، به‌عنوان رئیس نوآوری انیمیشن به Cartwheel پیوسته است. نیل هلم، دیگر همکار سابق Pixar که در پروژه‌هایی مانند Inside Out 2، Turning Red، Lightyear و Toy Story 3 و 4 فعالیت کرده، نیز به‌عنوان رئیس انیمیشن تعاملی به تیم اضافه شده است.

Cartwheel همچنین حمایت سرمایه‌گذاران مطرحی را جلب کرده است. دور جدید سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری (که مجموع سرمایه را به 15.6 میلیون دلار رساند) به رهبری Craft Ventures و با مشارکت WndrCo جفری کاتزنبرگ، Tirta Ventures بن فدر، Runway و سرمایه‌گذاران قبلی مانند Accel، Khosla و Human Ventures تأمین شده است. این شرکت از این سرمایه برای بهبود مدل‌های حرکتی، جذب استعدادهای جدید و تقویت فعالیت‌های بازاریابی استفاده خواهد کرد.

بن فدر، شریک مدیریتی Tirta Ventures، می‌گوید: «Cartwheel با ارائه ابزارهایی که هنر انیمیشن را تقویت می‌کنند، فرآیند تولید را کارآمدتر کرده و امکان روایت داستان‌های بیشتری را فراهم کرده است. فناوری Cartwheel تجسم ایده‌ها را که ممکن بود روزها یا هفته‌ها طول بکشد، در لحظه ممکن می‌کند و دنیایی جدید از امکانات داستان‌سرایی در ویدئو، بازی، تبلیغات و دیگر حوزه‌ها را باز می‌کند. ما مفتخریم که از Cartwheel حمایت می‌کنیم و مشتاقیم که توسعه‌دهندگان از این فناوری نوآورانه بهره‌مند شوند.»

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره Cartwheel و دسترسی به مجموعه ابزارهای رایگان آن، به وب‌سایت getcartwheel.com مراجعه کنید.