انیمیشن سینمایی KPop Demon Hunters که توسط استودیوی Sony Pictures Animation تولید شده و از طریق پلتفرم نتفلیکس منتشر شده است، در نخستین هفتهی انتشار خود توانست به رتبه دوم جهانی در میان فیلمهای انگلیسیزبان این پلتفرم دست یابد.
این انیمیشن ۱۰۰ دقیقهای تنها در سه روز نخست پس از انتشار موفق شد ۹.۲ میلیون بازدید و ۱۵.۴ میلیون ساعت تماشا را به ثبت برساند. با توجه به اینکه گزارشهای هفتگی نتفلیکس از روز دوشنبه آغاز میشوند، این آمار مربوط به بازهی زمانی دوشنبه ۱۶ ژوئن تا یکشنبه ۲۲ ژوئن است، در حالی که این انیمیشن در روز جمعه ۲۰ ژوئن منتشر شده است.
این عملکرد، KPop Demon Hunters را به موفقترین انیمیشن نتفلیکس از ماه مارس تاکنون تبدیل کرده است. پیش از آن، انیمیشن Plankton: The Movie، اسپینآف مجموعه محبوب «باباسفنجی»، در دومین هفتهی نمایش خود به ۱۳.۴ میلیون بازدید و ۱۹.۶ میلیون ساعت تماشا دست یافته بود. این فیلم در سه روز نخست انتشار خود با ۱۴.۳ میلیون بازدید و ۲۱ میلیون ساعت تماشا، رتبه نخست جدول را در اختیار داشت.
در نیمه اول سال ۲۰۲۵، نتفلیکس با کندی در حوزه انیمیشنهای اورجینال روبهرو بوده است. انیمیشن کرهای Lost in Starlight که ماه گذشته منتشر شد، تاکنون در هیچیک از فهرستهای جهانی ۱۰ فیلم برتر نتفلیکس قرار نگرفته است. همچنین دو عنوان انیمیشن دیگر این پلتفرم در سال جاری، یعنی The Witcher: Sirens of the Deep و Wallace & Gromit: Vengeance Most Fowl، در هیچیک از هفتههای نمایش خود از مرز ۵ میلیون بازدید عبور نکردهاند.
با این وجود، نتفلیکس برنامه دارد تا پیش از پایان سال جاری میلادی، سه انیمیشن بلند دیگر را نیز عرضه کند:
- Fixed در تاریخ ۱۳ اوت
- In Your Dreams در تاریخ ۱۴ نوامبر
- The Twits در پاییز ۲۰۲۵
این روند نشان میدهد که پس از یک شروع نسبتاً کند در حوزه انیمیشن، نتفلیکس بار دیگر با آثاری چون KPop Demon Hunters به مسیر موفقیت بازگشته و انتظار میرود این روند با انتشار عناوین آینده ادامه یابد.