لوگوی جدید پپسی

لوگوی جدید پپسی رونمایی شد

به تازگی از لوگوی جدید پپسی رونمایی شده است. به گفته‌ی پپسی، لوگوی جدید الهام گرفته از تاریخچه ۱۲۵ ساله این برند است. با این حال، طراحی لوگو به شکلی است که به شدت به سال‌های ۱۹۷۰ باز می‌گردد. در آن زمان نام برند پپسی با حروف برجسته در میان دایره نمادین یین‌ویانگ قرار داشت. با این حال، لوگوی جدید پپسی نمی‌تواند به عنوان یک بازی حسی نوستالژیک دسته‌بندی شود.

لوگوی جدید پپسی

لوگوی جدید پپسی، برای دوران دوری از قند

در حقیقت، این تغییرات برای دوری پپسی از قند طراحی شده است. این تغییرات در لوگو و برند نشان دهنده تلاش این شرکت برای فاصله گرفتن از استفاده از قند است. پپسی در حال حاضر در تلاش برای کاهش مصرف شیرینی است. با افزایش آگاهی‌های مرتبط با مشکلات بهداشتی مرتبط با مصرف شکر در جامعه و مردم، تغییراتی در بازار ایجاد شده است. برخی شرکت‌های تولید کننده محصولات خود را با شیرین‌کننده‌های طبیعی مانند استویا جایگزین کرده‌اند.

استویا، یک شیرین‌کننده طبیعی است. این ماده از برگ‌های گیاه استویا تولید می‌شود. استویا در مقایسه با شکر، کمترین اثرات منفی بر روی سطح قند خون دارد. همچنین، استویا در مقایسه با شکر، کمترین میزان کالری را دارد. از این ماده در مصارف خانگی و صنعتی به جای شکر استفاده می‌شود

نوشابه پپسی

ویژگی های لوگوی جدید پپسی

لوگوی جدید پپسی با رنگ‌های تیره‌تر و شکلی شیاردار برای شیشه‌های نوشابه به‌همراه نوشته «bold» بر روی بسته بندی، نشانگر تلاش پپسی برای پیشنهاد یک محصول با شخصیتی قوی و قاطع است. این محصول نشان‌دهنده پشتوانه و اعتماد به نفس پپسی در جنگ خود علیه قند است.

با این حال، تبلیغات پپسی همچنان به سمت استفاده از شکر برای ترویج محصولات خود پیش می‌روند. به عنوان مثال، در تبلیغات «پپسی و خوشبختی»، شعار «شیرین بمانید» به‌کار گرفته شده است. با این حال، پپسی در تلاش است که با تولید محصولاتی با شیرین‌کننده‌های طبیعی و تبلیغاتی متمرکز بر هویت جدید خود، به یک برند مرتبط با سلامتی و بهداشت تبدیل شود.

لوگوی جدید پپسی یک طرح بصری خوش‌طراحی و خلاقانه است. تغییرات نشان می دهد که پپسی در حال تلاش برای تغییر و بهبود است. با اینکه ممکن است این تغییرات در ابتدا نمادین و بصری باشند. بازهم می توان با پشتوانه قوی از اهداف اصلی پپسی، مانند کاهش مصرف شکر و ارتقای سلامتی، در آیند همراه باشند. لوگوی جدید پپسی نشانگر یک برند پویا، هوشمند و پیشرو در حوزه تولید نوشابه‌های باکیفیت و سلامتی است.

لوگوی جدید پپسی رونمایی شد

آیا پپسی واقعا در حال دور شدن از قند است؟

اگرچه به نظر می رسد تغییرات در لوگوی پپسی یک تلاش برای مبارزه با قند است. اما آیا این تلاش‌ها تنها از طریق تغییرات بر روی لوگو و برند انجام می‌شوند؟ در واقع، پپسی تحقیقاتی را برای ارائه محصولاتی با شیرین‌کننده‌های طبیعی و کم‌کالری انجام داده است. این شرکت اخیراً به عنوان یکی از تولیدکنندگان محصولات با شیرین‌کننده‌های طبیعی و کم‌کالری معرفی شده است. پپسی در حال حاضر محصولاتی با نام «پپسی‌ترو» را با استفاده از استویا به بازار عرضه کرده است.

با این حال، آیا این تلاش‌ها برای کاهش مصرف قند و بهبود سلامت مصرف‌کنندگان از نظر اقتصادی برای پپسی مقرون به صرفه است؟ با توجه به اینکه بسیاری از محصولات پپسی به شکر افزوده شده‌اند، این شرکت در صورتی که تمامی محصولاتش را با شیرین‌کننده‌های طبیعی و کم‌کالری تولید کند، ممکن است به مشکلات مالی دچار شود. همین مشکلات باعث می شود که پپسی نتواند در برابر رقبای خود که از شکر استفاده می‌کنند، با موفقیت ظاهر شود.

لوگوی جدید پپسی برای دوری از قند
پپسی پس از 14 سال از یک لوگو و سیستم هویت‌بصری جدید رونمایی می‌کند که شامل حروف برجسته، پالت رنگ به روز شده و پالس امضا است.

ارتقای تصویر برند با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان

لوگوی جدید پپسی نشانگر تلاش‌های این شرکت در راستای کاهش مصرف قند و ارائه محصولات با شیرین‌کننده‌های طبیعی است. اما، تنها تغییرات بر روی لوگو و برند ممکن است کافی نباشد و پپسی باید به دنبال ارائه محصولاتی با شیرین‌کننده‌های طبیعی و کم‌کالری باشد.

در نتیجه، لوگوی جدید پپسی می‌تواند به عنوان یک تلاش برای نشان دادن تعهد این برند به سلامتی و رفاه مصرف‌کنندگان در بازار نوشابه‌ها در نظر گرفته شود. همچنین، این لوگو می‌تواند به عنوان یک نماد از جنگ ناخودآگاه پپسی علیه قند و تلاش آن برای فاصله گرفتن از این مفهوم در بازار نوشابه‌ها و صنعت خوراکی‌ها در نظر گرفته شود.

با توجه به روند رو به رشد صنعت نوشابه‌های طبیعی و توجه بیشتر مصرف‌کنندگان به سلامتی، پپسی باید از این فرصت برای ارتقای تصویر برند خود استفاده کند. برای مثال، این برند می‌تواند بهترین شیرین‌کننده‌های طبیعی را برای تولید نوشابه‌های خود انتخاب کند. با این شیوه پپسی می تواند برای مصرف‌کنندگان خود یک گزینه سالم و با کیفیت برای نوشیدن باقی بماند.

در نهایت، لوگوی جدید پپسی نشان می‌دهد که این برند در حال تلاش برای تغییر و بهبود هویت بصری خود است. پپسی می‌خواهد یک برند مدرن و سالم در بازار نوشابه‌ها باشد. به نظر می‌رسد که این تلاش‌ها می‌تواند به عنوان یک پاسخ خوب به نیازهای مصرف‌کنندگان و تغییرات در صنعت نوشابه‌ها در دهه‌های آینده خدمت کند.

لوگوهای پپسی در طول زمان

تاریخچه پپسی

پپسی یک برند نوشابه غیرالکلی آمریکایی است. این برند در سال 1898 توسط Caleb Bradham در شهر نیوبرن در ایالت کارولینای شمالی تأسیس شد. در ابتدا این نوشابه با نام “Brad’s Drink” عرضه می‌شد. پس از چند سال نام آن را به “Pepsi-Cola” تغییر داد. این نام از دو عنصر اصلی فرمول نوشابه، سالیسیلیک اسید (ماده‌ای که از پوست سردیل استخراج می‌شود) و ماده شیمیایی کلرید سدیم (یا سدیم بی‌کربنات) تشکیل شده است.

در دهه 1960، پپسی به یکی از برندهای پرطرفدار در بازار نوشابه تبدیل شد. رقیب اصلی پپسی در آن دوران کوکاکولا بود. پپسی همچنین در طول تاریخ خود، با تغییرات زیادی در طراحی بسته‌بندی و لوگوی خود مواجه بوده است. در سال 2021، پپسی لوگوی جدیدی با اهدافی بهبود ارتباط با مصرف‌کنندگان و حفظ تمرکز بر روی سلامتی معرفی کرده است.

منبع: +