هویت بصری جام جهانی 2026 رونمایی شد

در این هفته در مراسمی که فیفا تدارک دیده بود از لوگو و هویت بصری جام جهانی ۲۰۲۶، با میزبانی آمریکا، مکزیک و کانادا رونمایی شد. این اولین بار از سال 1994 است که در منطقه جغرافیایی آ»ریکای شمالی جام جهانی برگزار می شود.

شعارجام جهانی 2026 “ما ۲۶ هستیم” است و در هویت بصری جام جهانی دیده می شود. لوگوی این رویداد، که فیفا آن را معرفی کرد، از ترکیب اعداد ۲ و ۶ ساخته شده است. همچنین جام جهانی و نام فیفا نیز در وسط لوگو آشکار است.

این اولین بار است که، کاپ جام جهانی در لوگوی رسمی مسابقات استفاده شده است. در مقابل لوگوی جام جهانی ۱۹۹۴ (با میزبانی امریکا) که از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی استفاده کرده بود، لوگوی جام جهانی ۲۰۲۶ از هیچ رنگی که به کشورهای میزبان اشاره کند، استفاده نشده است. رنگ سفید برای لوگو انتخاب شده است.

اتحاد جهان فوتبال در جام جهانی 2026

جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، معتقد است که برگزاری جام جهانی به میزبانی مشترک سه کشور، نشان از اتحاد اهالی فوتبال است. وی می‌گوید: “ما با اتحاد از جهان فوتبال استقبال می‌کنیم. ما می‌خواهیم بهترین و جامع‌ترین جام جهانی فوتبال را به هواداران ارائه کنیم.” این رویداد به میزبانان و تیم‌های شرکت‌کننده اجازه می‌دهد تا تاریخ را بازنویسی کنند. ما می خواهیم برگه‌ای جدید را در تاریخ جام جهانی رقم بزنند.

جزئیات هویت بصری جام جهانی ۲۰۲۶

جام جهانی ۲۰۲۶ در ۱۶ شهر برگزار خواهد شد. ۱۱ شهر از ایالات متحده، ۲ شهر از کانادا و ۳ شهر از مکزیک مسئولیت میزبانی بازی‌ها را برعهده خواهند داشت. هر کشور نیز لوگوی خاص و منحصربفردی را با استفاده از طرح و رنگ‌های ویژه خود خواهد داشت. به زودی جزئیات هویت بصری جام جهانی ۲۰۲۶ معرفی خواهند شد.

اینفانتینو در مراسم رونمایی از لوگوی جام جهانی، شهر لس آنجلس را به عنوان یکی از مکان‌های مناسب برای برگزاری فینال پیشنهاد کرد. اینفانتینو می‌گوید: “این شهر که قبلاً میزبانی فینال جام جهانی ۱۹۹۴ را بر عهده داشته است. اکنون نیز به عنوان مکانی مهم شناخته شده است. ما هنوز تصمیم نگرفته‌ایم که فینال کجا برگزار شود. لطفاً پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید و مطمئن باشید که آنها را بررسی خواهیم کرد.”