استودیو سی سی لندن برای کنفرانس سالانه یک روزه کارکنان نیویورک تایمز با عنوان «State of the Times» یک هویتبصری و سیستم پویایی طراحی کردهاست که گستره محتوا و رسانههای تولیدی این روزنامه را برجسته میکند.
یک رویکرد چندوجهی
این طراحی چندوجهی شامل عناصر بصری ایستا و متحرک است. عناصر ایستا عمدتاً برای ایجاد پیشزمینه برای رویداد از طریق پوسترهای تبلیغاتی، نمایشگرهای مهمانیهای تماشای جهانی در دفاتر بینالمللی، اینترانت بازطراحیشده، تابلوهای راهنما و اسلایدهای ارائه در سراسر تایمز سنتر (سالن اجتماعات ۳۷۸ نفره روزنامه) به کار رفتهاند. این عناصر شامل نمایشگرهای کافه تریا و حتی دربهای ورودی نیز میشوند. موشن گرافیکها در روز برگزاری رویداد به نمایش درآمده و به عنوان یک سیستم یکپارچه، قبل، بعد و در طول پنلهای بحث پخش میگردند.
جشنواره محتوا
این پروژه با یک پکیج مفهومی از جسی برتنجایر، مدیر ارشد فرهنگ و ارتباطات روزنامه، آغاز شد که شامل فونتهای اختصاصی اثر متیو کارتر بود. ایوان لزلی، طراح موشن گرافیک استودیو سی سی، توضیح میدهد که خلاصه پروژه با یک عبارت کلیدی به آنها ارائه شد: «جشنواره محتوا». این عبارت، آنها را به تجلیل از گستردگی جریانهای محتوا و رسانههایی که نیویورک تایمز در آنها فعالیت میکند، فراخوانده بود.
در ابتدا، تیم با چالش خلاصهکردن عظمت این جریانها مواجه شد. این چالش، الهامبخش حس بیانتهایی در هویت بصری نهایی گردید. در کنار این حس، از پالت رنگی غنی در سراسر کار استفاده شده که به شدت تحت تأثیر فضای فوقاشباع فیلمهای وونگ کار وای قرار دارد. این فضا، کنفرانس را هم به عنوان یک سنت و هم فضایی برای تفکر روبهجلو برجسته میکند. جسی میگوید: «هدف ما ایجاد تضاد میان انیمیشنهای رنگارنگ با ویدیوهای مستند فرهنگی سیاه و سفید بود که شامل مصاحبه با کارکنان ما میشدند.»
ایکس ایزومتریک
یکی از ویژگیهای برجسته هویت بصری، گرافیک ایزومتریک به شکل «ایکس» است. این نماد با هدف تجلیل از حضور روزنامه در انبوهی از پلتفرمهای فیزیکی و دیجیتال ساخته شدهاست. شباهت این نماد به روند ورقزدن کتاب یا مجله، ادای احترامی به تاریخ مطبوعات است. ایوان توضیح میدهد: «ایکس اصلاحشده اشارهای به یک کتاب باز دارد، در عین حال شکلی گویا و کاربردی را تشکیل میدهد. ما از یک ساختار تکراری تایپوگرافی برای تقویت مفهوم اصلی جشنواره محتوا استفاده کردیم که هنگام استفاده در موشن گرافیک، امکان انتقال روان بین محتواها را فراهم میکند.»
مفهوم جشنواره محتوا در سایر موشن گرافیکها نیز تقویت شدهاست. این مفهوم از تایپوگرافی تکراری، عناصر حرکت مداوم، تصاویر روی هم چیدهشده و همچنین پرسپکتیوهای سهبعدی استفاده میکند که در آنها تصاویر و متن از صفحه خارج میشوند و توهم ادامهیافتن برای همیشه را ایجاد میکنند. ایوان میافزاید: «در مقابل، ما برای عناوین کلیدی رویکردی اصلاحشده در نظر گرفتیم و به اهمیت برقراری تعادل بین انتقال پیام و خوانایی توجه داشتیم.»
تایپوگرافی
از نظر تایپوگرافی، تیم باید با زبان بصری از پیش تثبیتشده روزنامه کار میکرد. او میگوید: «ما میخواستیم با استفاده از فونتهای NYT Franklin در کنار NYT Cheltenham با اندازه و وزن یکسان، به هویت بصری وجهی معاصر ببخشیم. ما با مقیاس بازی کردیم و از وزن بسیار سبکتری از حروف استفاده کردیم تا تعادلی بین ظرافت و خوانایی ایجاد کنیم که همچنان با استفاده از فونتهای اختصاصی برند، قابل تشخیص باشد.»