در دنیای پر سرعت امروز صاحبان مشاغل و مدیران شرکتها فرصت خیلی کمی برای بیان اهداف خود و تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان در اختیار دارند. داشتن استراتژی هدفمند برای مولفههای بصری بهعنوان امری کمک کننده باعث میشود کسب و کار شما راحتتر بین مردم شناخته شود. در این پروژه قصد داریم هویت بصری شرکت آرمان صنعت آبفا (آساکو) که توسط الهام ایرانی اجرا شده است را بررسی نماییم. با روزرنگ همراه باشید.
از نظر اکثر افراد برندی که از هویت بصری، زیبایی و ظرافت ظاهری برخوردار نباشد ارزش وقت گذاشتن ندارد و قابل اعتماد نیست. هویت بصری کمک میکند که مخاطب خیلی سریع عناصر قابل مشاهده برند را بشناسد و با آنها ارتباطی صمیمانه برقرار نماید.
فرایند شروع طراحی پروژه
زمانیکه با شرکت آرمان صنعت آبفا آشنا شدم در نگاه اول لوگویی که دیدم غیرحرفهای بهنظر میرسید. بنابراین تصمیم گرفتم در جلسه حضوری که برای طراحی کاتالوگ با کارفرما دارم آنها را متقاعد نمایم که لوگو نیز عوض شود.
برایشان توضیح دادم که داشتن هویت بصری قوی در دنیای امروز چقدر مهم و کمک کننده است. در نتیجه کارفرما با طراحی هویت بصری جدید موافقت نمود. برای شروع این پروژه افکار و ایدههای زیادی همچون طوفان به ذهنم هجوم آوردند.
بنابراین با اتودهای دستی کار را شروع نمودم. در انتها طرح نهایی بر روی شبکهای منظم، طراحی و تکمیل شد. پس از شکلگیری لوگو کاتالوگها نیز متناسب با هویت بصری جدید طراحی و سایر موارد نیز به دفترچه راهنمای هویت بصری اضافه شدند.
منابع الهام پروژه
همانطور که اشاره شد در برخورد اول لوگوی قبلی نظرم را جلب نکرد. طرح آن لوگو به لحاظ مفهومی بیانگر موضوع موردنظر شرکت بود اما از منظر طراحی و زیباییشناسی موفق نبود. زیرا در آن از فرمهای نامتناسب هندسی استفاده کرده بودند.
برای طراحی لوگوی جدید از علامت تارگت (هدف)، قطره، رنگ آبی دریا و سبز استفاده کردم. به این ترتیب که علامت تارگت با فرم مدور قطره ترکیب و برای رنگ کار، آبی تیرهای که هنگام رویت دریا از زاویه بالا مشاهده میشود به طرح اضافه شد.
همچنین رنگ سبز نشانه سرسبزی و یادآور محیط زیست میباشد. بنابراین برای نشان دادن اهمیت سلامتی موجودات زنده این رنگ نیز به کار اضافه شد.