یکی از محبوبترین خوراکیهای جهان در بین مردم شکلات است. شکلات طعمی دلنشین دارد و همین موضوع باعث میشود بخش مهمی از تجارت جهان به این محصول بینظیر اختصاص یابد. این تجارت علاوهبر خرید و فروش کاکائو، به حوزه گرافیک نیز وارد شده است و تولید کنندگان شکلات سعی میکنند با استفاده از هنر طراحان و هنرمندان محصول خود را در بهترین و زیباترین شیوه ممکن ارائه نمایند. در این پروژه از روزرنگ قصد داریم هویت بصری کارگاه شکلات دست ساز بروژ که توسط استودیو ثابتی اجرا شده است را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.
چگونگی شروع پروژه طراحی هویت بصری برند بروژ
برای آغاز طراحی هویت بصری این برند، استودیو ثابتی ابتدا طراحی را از لوگو آغاز کرد و سپس به طراحی پترن و بسته بندی رسید. طراحان بسته بندیها را در ابعاد مختلف با توجه به کاربرد و نیاز مشتریان طراحی کردند. طراحان استودیو ثابتی با مطالعه و بررسی نام برند متوجه شدند که برای طراحی هویت بصری این شکلاتها میتوانند از معماری شهر بروژ یا بروخه استفاده نمایند. علاوهبر این مطابق با نظر کارفرما بسته بندیهای مناسبتی نیز برای برخی مناسبتها مانند ولنتاین و کریسمس طراحی کردند. یکی از نقاط قوت این کار استفاده از رنگهای متنوع در بسته بندیها با توجه به طعم شکلاتها بود. این کار باعث ایجاد جذابیت بصری در چیدمان شکلاتها در استندهای برند بروژ میشد.
منبع الهام طراحان برای خلق این پروژه
نام این برند از شهر بروژ که به آن بروخه یا بروگن هم میگویند و در شمال غربی بلژیک واقع شده، اخذ شده است. بروژ یکی از زیباترین شهرهای بلژیک میباشد و در دنیای هنر بهعنوان منبع الهام بسیاری از فیلم سازان و ایده پردازان هنری شناخته میشود. معماری و فضای این شهر بینهایت رمانتیک و شاعرانه است. شهر تلفیقی از معماری قرون وسطایی و جدید را در خود دارد. بروژ را بهعنوان شهر شکلات میشناسند. شکلاتهای این شهر به قدری معروف هستند که باعث شده تا در این شهر بیشتر از 40 مغازه فروش شکلات، موزه و نمایشگاه شکلات وجود داشته باشد. معماری و شکلات دو جاذبه اصلی این شهر هستند. از آنجایی که برند بروژ و شیوه کار آن با استایل بلژیکی و شهر بروژ همسو و نزدیک است، برای طراحی لوگو و هویت بصری این برند طراحان گرافیک تلاش کردند تا از المانهای شهری استفاده کنند و لوگو تداعی کننده معروفترین المانهای معماری شهری باشد. در جریان خلق این پروژه و برای طراحی لوگو، هویت بصری و بسته بندی آژانس مارکتینگ و برندینگ وایت اسپیس با استودیو ثابتی همکاری داشته است.
چالشهای پروژه
مهمترین چالش این پروژه برای طراحان استودیو ثابتی این بود که سعی داشتند با طراحی هویت بصری خاص و متفاوت برای برند بروژ، در بین رقبا متمایز باشند. بنابراین آنها با طراحی خاص و استفاده از المانهای شاخص و دست اول به این هدف رسیدند و موفق به حفظ فضای رقابتی در دنیای تجارت شدند.
[xyz-ips snippet=”6067″]