بهترین استراتژی بازاریابی ویدیویی برای رسانه های اجتماعی چیست؟ استراتژی های بازاریابی همیشه باید مورد بازنگری قرار بگیرند، زیرا فناوری موجود در اختیار ما همچنان در حال تغییر و تحول است.
بازاریابی ویدئویی مفهوم جدیدی نیست، کار و نحوه برنامه ریزی تیم بازاریابی برای ایجاد استراتژی های موثر همیشه در حال تغییر است.
به لطف محبوبیت رسانههای اجتماعی، تیمهای بازاریابی در تلاشند تا استراژی خود را برای بازاریابی ویدیویی برای افزایش تعامل بیشتر در هر یک از رسانه های اجتماعی تغییر دهند.
کمپانی سیسکو پیش بینی کرده است که تا سال 2021 نزدیک به 80٪ از کل بازدیدهای کاربران شامل فیلم خواهد بود.
با چنین رقم شوک آوری، جای تعجب نیست که تیمهای بازاریابی در مقایسه با محتوای سنتی تر، تمرکز خود را به سمت ویدئو معطوف کرده اند.
بازاریابی ویدئویی چیست؟
بازاریابی ویدئویی استراتژی طراحی شده توسط تیم های بازاریابی برای ایجاد، نظارت و استفاده از فیلم ها به عنوان وسیلهای برای بازاریابی محصولات یا خدمات خود برای مخاطبان هدف خود با کمک گرفتن از محتوای ویدیویی است.
ایده این است که کاربران و مخاطبان را با روشی ساده و راحت الحلقوم با نام تجاری مورد نظر درگیر کنیم.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی چیست؟
بازاریابی شبکه های اجتماعی استراتژی تعامل با مخاطبان هدف شما از طریق پلت فرم رسانههای اجتماعی است، مانند:
- فیس بوک
- اینستاگرام
- توییتر
- اسنپ چت
- یوتیوب
مردم به شبکههای اجتماعی اعتیاد پیدا کردهاند و روزانه چندین بار از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند، بنابراین جای تعجب نیست که بازاریابان به شدت روی افزایش تلاشهای خود در این شبکهها تمرکز میکنند.
مواردی که باید هنگام ایجاد یک استراتژی بازاریابی ویدیویی برای رسانه های اجتماعی بدانید:
ایجاد یک استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانههای اجتماعی راهی عالی برای تعامل بیشتر با موارد زیر است که قبلاً در سایتهای مختلف ایجاد کرده اید.
در حالی که YouTube سلطان محتوای ویدیویی است، کاربران رسانه های اجتماعی اظهار می کنند که در حال مشاهده فیلمهای بیشتری در شبکه های اجتماعی مانند Facebook هستند.
ایجاد استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانه های اجتماعی همان برنامه ریزی را دارد که هر استراتژی بازاریابی دیگر انجام می دهد:
اهداف خود را تعیین کنید
مخاطبان خود را تعریف کنید
“نوع” فیلم های مورد نظر خود را تعریف کنید – توضیح دهنده / زنده / مصاحبه / ارائه محصول / بررسی محصول / تبلیغات ویدیویی
فیلم های خود را ایجاد و تنظیم کنید
آنها را به اشتراک بگذارید
موفقیت و میزان بازخورد آنها را کنترل کنید
پس از اجرای طرح ، باید مطمئن شوید که ویدیوهای شما در دستورالعمل های پیشنهادی طول ویدیو قرار دارند.
به یاد داشته باشید ، بیشتر مردم حوصله توجه و تماشای طولانی مدت ندارند ، توجه کنید آنها برای هدفی خاص مستقیماً به سراغ شما نیامده اند ، باید ویدیوی شما کوتاه ، شیرین و جذاب ارائه شده باشد.
در اینجا طول فیلم های پیشنهادی برای هر پلت فرم رسانه های اجتماعی آورده شده است:
اینستاگرام: 30 ثانیه
توییتر: 45 ثانیه
فیس بوک: 1 دقیقه
یوتیوب: 2 دقیقه
اندازه گیری موفقیت در بازاریابی ویدیویی شما
شما استراتژی خود را ایجاد کرده اید ، ویدیوها را کنار هم قرار داده اید ، و آنها را با بینندگان خود به اشتراک گذاشته اید – حالا چی؟
وقتی زمان نظارت بر موفقیت ویدئوهای شما فرا می رسد ، به سیستم گزارش تجزیه و تحلیل جداگانه هر پلت فرم اجتماعی مراجعه کنید.
از آنجا که فیس بوک و اینستاگرام دو تا از بزرگترین پلتفرم ها برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی در حال حاضر هستند ، شما می توانید صفحات تجزیه و تحلیل زیر را به دقت زیر نظر داشته باشید:
Facebook Analytics
Facebook Analytics با ارائه اطلاعات ارزشمند ، از جمله حفظ مخاطب ، مدت زمان مشاهده و تعداد افراد مورد نظر ، به کاربران این فرصت را می دهد تا ببینند که فیلم آنها چقدر خوب عمل می کند.
Instagram insights
insights اینستاگرام به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مختلفی از جمله نمایش پست های منفرد و کلیک های انجام شده برای نمایه شما و همچنین اطلاعات دنبال کنندگان و اطلاعات جمعیتی را مشاهده کنید..
آیا بازاریابی ویدیویی در شبکه های اجتماعی واقعا مهم است؟
با توجه به اینکه رسانه های اجتماعی بتدریج بیشتر مورد توجه سایت هایی مانند YouTube قرار می گیرند ، داشتن یک استراتژی خوب بازاریابی ویدیویی برای رسانه های اجتماعی واقعاً مهم است.
این نه تنها به جذب افراد بیشتر به برند شما کمک می کند ، بلکه باعث می شود که آنها مدت طولانی تری درگیر شوند که این هدف نهایی برای هر استراتژی بازاریابی است.
نتیجه
داشتن یک استراتژی بازاریابی ویدئویی برای رسانه های اجتماعی ضروری است و به هیچ عنوان نباید از آن غافل شوید. به یاد داشته باشید راز موفقیت در ارتباط با مخاطب و رساندن او به محصول نهایی در ویدئوهای شما نهفته است.