شیائومی دیروز مراسم Mega Launch 2021 را برگزار و از محصولات جدید خانواده می ۱۱ و چند وسیله خانگی رونمایی کرد. در این مراسم شیائومی از هویت بصری و لوگوی جدیدش نیز پرده برداری کرد.
باور کنید یا نه ، شیائومی نسبت به سایر برندها تغییرات کمی در نام تجاری خود را تجربه کرده است.
هیچ شرکتی در جهان خودش را به اندازه شرکتهای دنیای فناوری جدی نمیگیرد و شیائومی هم از این قاعده مستثنی نیست. این شرکت دیروز از لوگوی جدید خود رونمایی کرد و بیش از ۲۰ دقیقه درباره فرآیند گرد کردن لبههای تیز این لوگو حرف زد.
البته حتی خود شیائومی هم میداند که لوگوی جدید آنها تقریبا شبیه لوگوی قدیمی این شرکت است. «لی جون» مدیرعامل شیائومی روی صحنه از حضار پرسید: «آیا از این که میبینید ما لوگوی قبلیمان را گردتر کردهایم ناامید شدهاید؟» با این حال، او در ادامه توضیح داد که تغییر صورتگرفته فقط تبدیل شکل لوگو از حالت مربع به گرد نبوده و آنها روحیه و ذهنیت برند خود را عوض کردهاند.
شیائومی در ادامه گفت که شکل این لوگوی جدید را میتوان با معادلات ریاضی توصیف کرد. آنها از سال ۲۰۱۷ دست به تعریف مجدد برند خود زدند و زمان زیادی طول کشید تا در نهایت بهترین لوگوی ممکن را انتخاب کنند. در ادامه نمونههایی از لوگوهای ردشده و البته لوگوی n:3 را میبینید که در واقع لوگوی نهایی این شرکت است.
شاید دیده باشید که از دیروز خیلیها شیائومی را به خاطر این تغییر مسخره میکنند، اما باید بدانید که فرآیند تغییر لوگو و برند در اکثر شرکتهای بزرگ به همین صورت است. همه غولهای دنیای فناوری از جمله سامسونگ، مایکروسافت و اپل در معرفی لوگوهای جدیدشان مبالغه کردند و ارائه تقریبا مشابهی داشتند.
همانطور که مدیرعامل شیائومی گفت، این لوگوی جدید بخشی از تحولی بزرگتر در هویت برند این شرکت است. «کنیا هارا» طراح مشهور ژاپنی در مراسم دیروز این کمپانی گفت: «این لوگوی جدید صرفا یک بازطراحی ساده برای شکل برند شیائومی نیست و روحیه حقیقی این شرکت را در بر میگیرد. این طراحی اساسا بازتابی از مفهوم «زنده بودن» است.»
البته تغییر لوگوی شیائومی با تغییر تایپوگرافی برند Xiaomi همراه است که جلوه ظاهری جذابتری را به نمایش میگذارد. این شرکت تاکید دارد که هدف از این طراحی جدید به نمایش گذاشتن چابکی و حرکت سریع آنها در دهه پیش رو خواهد بود.
لوگوی جدید این شرکت را کنیا هارا، استاد دانشگاه هنر موشاشینو، طراحی کرده است. هارا افزونبر لوگوی نارنجیرنگ اصلی، تایپوگرافی شیائومی را نیز بهبود داده است.
درباره شیائومی
شیائومی یکی از بزرگترین شرکتهای الکترونیک در زمینه طراحی، توسعه، و فروش گوشیهای هوشمند، برنامههای تلفن همراه و لوازم مصرفی الکترونیک است. از ابتدای انتشار اولین گوشیهای هوشمند در ماه اوت ۲۰۱۱، Xiaomi سهم بزرگی از بازار را در چین به دست آورد و آن را به طیف وسیع تری از لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش داد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت لی جون، بیست و سومین مرد ثروتمند چین بر طبق اعلام مجله فوربس است.
محصولات
برند شیائومی در تولید گوشیهای هوشمند توانسته در سالهای اخیر مشتریان زیادی جذب خود کند.
از محصولات این شرکت میتوان به redmi s2 که در مه سال ۲۰۱۸ معرفی شد که از آن به عنوان پرفروشترین گوشی سال ۲۰۱۸ یاد میشود و امروزه خانوادهٔ redmi note 10 و mi note 10 جزو مهمترین گوشیهای این شرکت هستند.
در اوت سال ۲۰۲۰ این شرکت گوشیهای هوشمند mi 10 ultra و redmi K30 ultra را به مناسبت ده سالگی خود با قیمتهای ۷۶۳ دلار برای mi 10 ultra و ۲۴۴ یورو برای k30 ultra روانهٔ بازار کرد. آخرین گوشیهای هوشمند ان پرچمدار mi11 است که اولین گوشی هست که از اسنپ دراگون ۸۸۸ استفاده میکند.
این شرکت در بین مردم به «اپل شرق» شهرت یافته است!