« سال۱۳۹۶ مدیر نشر موسیقی تلسک، طراحی هویت بصری آلبومهای موسیقی خود را به استودیوی مرکزی سفارش داد. از آنجایی که مشی ما در استودیو مرکزی، پیروی از منطق سادهگرایی در دیزاین بود،تصمیم گرفتم با ساخت قلمی برای نوشتن عناوین آلبومها راهحلی برای این سفارش پیدا کنم.
بعد از شنیدن موسیقی اولین آلبوم نشر تلسک، برایم «طاقهای ضربی بغداد» که زخمههای قانون در آن چون درخشش آبهای فرات در برق آفتاب جنوب بود و فرمهایی که طعم و بوی آن سرزمینها را داشت پدیدار شد. افزون بر آن، موسیقیهای نشر تلسک غالباً معاصراند؛ بنابراین ویژگی مدرن بودن در فرمهای قلم تلسک نیز ناگزیر میآمد. بعد از تولید نسخه اولیه قلم تلسک به شیوه نمایشی و در وزن سیاه، در طی جلساتی با شرکت نرمافزاری مریم، قرار بر انتشار این قلم توسط این شرکت شد.
در طراحی قلم تلسک سعی شده است طعمی از خط رقعه که خط مرسوم نوشتاری جهان عرب است در آن وجود داشته باشد. تقطیعها و شکستهای عریان آن، بهخصوص در حرف «س»، به تنه نخل شبیه است.
قلم تلسک در اصل برای نوشتن عناوین تدوین شده بود اما به تدریج وزنهای مناسب برای متن کتاب نیز ضروری شد؛ به همین جهت خانواده قلم تلسک از چهار وزن سیاه نمایشی و چهار وزن خاکستری متن شکل گرفته است. متفاوت بودن فرمها توأم با جسارت از دیگر اهداف در دیزاین تلسک بوده است.»
پروژه دیگری از امیر مهدی مصلحی را در روزرنگ ببینید.