جلد يك نشريه اولين پلان آن است كه مخاطب، چه بخواهد چه نخواهد با آن رو به رو مىشود. اين رويارويى اوليه براى تيم نشريات يك نكتهى حياتى و مهم است؛ چون مسير مقبوليت و موفقيت آنها را تعيين مىكند. تنها ديزاينرى مىتواند سكان دار جلد مجله باشد كه همزمان، سواد تصويرى درست و سرعت عمل بالايى داشته باشد تا بتواند مسير آن را در درياى پر تب و تاب مخاطبان به خوبى هدايت كند.
هفته نامهى “همشهرى جوان” سالهاست كه با استفاده از ايدههاى نسبتاً جذاب تصويرى و با اتكا به عكاسى هنرى، نمونهى موفقى از طراحى جلد يك نشريه را به نمايش گذاشته است. محمدرضا دوست محمدى متولد ١٣٥٥ و داراى فوق ليسانس انيميشن، طى سالهاى متمادى، سكان جلدهاى همشهرى جوان را در دست دارد. درك درست او از مفاهيم تصويرسازى و كاريكاتور، فضاى گرافيكى طرح جلدهايش را با چاشنىهاى موفق طنز همراه كرده است. تكرار اين برخورد به مرور باعث تعريف يك هويت مشخص براى جلدها شده است.
محمدرضا دوست محمدى علاوه بر كار مستقل حرفهاى، عضو هيأت علمى دانشكدهى هنرهاى زيبا نیز مىباشد. او از آن دسته طراحانى است كه بسيار پركار بوده و از ٨ ساعت، ٩ ساعتش را مشغول به كار هستند! در اين پست، پروسهى يكى از آخرين طرح جلدهاى او را براى شما آماده كردهايم. موضوع اين جلد همشهرى جوان اختصاص به پربينندهترين برنامهى این روزهای تلويزيون (خندوانه) دارد که از كاراكتر رامبد جوان براى جلد استفاده شده است. با ما همراه باشيد:
در ادامه منتخبی از مجموعه جلدهای همشهری جوان را نیز میتوانید ببینید.