زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند

زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند

“زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند ” انیمیشن کوتاهی ساخته ی مریم خلیل زاده است که چند سال پیش تولید شده و موضوع آن درباره ی پسربچه کوچکی است که همراه پدرش بیرون از دهکده و نزدیک دریاچه ای زندگی می کنند. مدتی است پسر، صدای آواز زنی را نزدیک دریاچه می شنود، پسر می خواهد بداند صدا از کجاست و… .

این انیمیشن، سومین ساخته ی خلیل زاده و اولین سه گانه ی این فیلمساز است که در فضایی وهم آلود و شاعرانه و در ادامه ی سبک بصری و شخصی او در طراحی و فضاسازی ساخته شده است. دومین انیمیشن از این سه گانه، انیمیشن ” مثل یک پروانه روی یک قلب است” که امسال در جشنواره ی پویانمایی به نمایش در می آید. وجهه مشترک این انیمیشن ها ، فضاهای ابهام برانگیز و خیالی است که شخصیت ها در پی کشف واقعیت هستند. موسیقی در این آثار اهمیت بسیاری دارد که آهنگساز آن از عهده آن به خوبی برآمده است.

مریم خلیل زاده کارشناس ارشد انیمیشن از دانشگاه هنر است که تا به حال فیلم های: چیزی مثل، عکس، زنی زیریخ یخها آواز می خواند، کبوتر سفید کنار آینه و مثل یک پروانه روی یک قلب را کارگردانی کرده است.  جایزه ی بهترین متحرک سازی در جشنواره ی فیلم کوتاه تهران 1395 برای فیلم «مثل یک پروانه روی یک قلب»، دیپلم افتخار بهترین کارگردانی انیمیشن در بیست و پنجمین جشنواره کودک ونوجوان اصفهان 1390 و  تندیس بهترین انیمیشن در اولین جشنواره ی فیلم کوتاه دانشگاه سوره1390 برخی از دستاوردهای اوست.

عوامل فیلم زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند عبارتند از  :
نویسنده ، کارگردان، لی اوت ، بک گراند و انیماتور: مریم خلیل زاده
تدوینگر: فرهاد پاکدل
صداگذار : مهرشاد ملکوتی
موسیقی : پژمان خلیلی
آوا: تینا جامه گرمی
ویلون :علی جعفری پویان ، تینا جامه گرمی
ویولن سل: نگار نوراد
فلوت : سینا ذکایی
تهیه کننده : مریم خلیل زاده ، مرکز گسترش سینمای مستند وتجربی
زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند

زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند زنی زیر یخ‌ها آواز زنی زیر یخ‌ها آواز زنی زیر یخ‌ها آواززنی زیر یخ‌ها زنی زیر یخ‌ها زنی زیر یخ‌ها زنی زیر یخ‌ها زنی زیر یخ‌ها مریم خلیل‌زادهمریم خلیل‌زادهمریم خلیل‌زاده مریم خلیل‌زاده مریم خلیل‌زاده         پوستر زنی زیر یخ‌ها آواز می‌خواند

https://aspb3.cdn.asset.aparat.com/aparat-video/4048970d1ed6b0f532d7f38104d9228c7158061-360p.mp4