هویت بصری بیست و یکمین جشنواره استانی تئاتر قم

« از آنجا که در سالهای گذشته، جشنواره استانی تئآتر قم هویت مستقل و مشخصی نداشت و هر سال شاهد ساختار متفاوتی بود، از ابتدا هویتی برای جشنواره استانی طراحی شد تا به عنوان شاخصه جشنواره تئاتر استانی قم در دوره های بعد هم مورد استفاده قرار بگیرد.

لوگو جشنواره با ایده ترکیب کلمه قم و دو ماسک تئاتر، طراحی و پالت رنگی و پترن جشنواره مشخص شد.
برای پوستر اصلی، کلیدواژه‌های شهر مذهبی قم، تئاتر، رشد و شکوفایی، مورد توجه سفارش دهنده بود که با محدودیتهای مختلف بصری در شهر قم و اتودهای گوناگون در نهایت به نقوش اسلیمی به شکل ماسک در حال شکل گیری و شکوفایی در دستان یک تئاتری تصویر شد.

نقوش اسلیمی کار توسط روح اله فاضلی طراحی و برای استفاده در پوستر به صورت وکتور اجرا شد. خط کار توسط احمد دیزرانی و عکاسی کار توسط سید عباس سیدابراهیمی انجام شده است.
با تلاشهای گروه اجرایی، جشنواره بیست و یکم برای اولین بار شاهد دو بخش جنبی به عنوان نمایشگاه پوستر تئاتر و نمایشگاه عکس تئاتر بود که پوستر این دو بخش بعد از تایید پوستر اصلی، همسو با پوستر اصلی جشنواره طراحی شد.

تندیس جشنواره برگرفته از لوگو جشنواره طراحی و ساخته شد که با متریال فلز با آبکاری طلایی و چوب توسط محمود اسدی متین تولید شد.
در این پروسه دوستان زیادی به من کمک کردند که بی‌نهایت از کمکشون سپاسگزارم.»

مرتضی فرحناک طراح گرافیک مستقل است که در طول فعالیت خود موفق به کسب جوایز متعددی همچون برنز A’ Design Award ایتالیا در بخش ارتباط تصویری سال 2005 و مقام اول بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش پوستر سال 1397 شده است.


image 
imageimageimage