آدامس صورتی

کتاب بدون کلام «آدامس» پروژه شخصی یک تصویرگر است که سال96 و با تکنیک اکریلیک اجرا شده است. کتابهای تصویری از آن دست ژانرهایی هستند که با وجود محبوبیت در دنیا جایگاه ناچیزی در بین هنرمندان و ناشران ایرانی دارند.
« کتاب های تصویری بدون کلام توانسته اند جایگاه ویژه ای در صنعت نشر جهانی پیدا کنند اما متاسفانه در ایران به دلیل عدم شناخت کافی از کارکردهای این کتاب ها، این نوع ادبی بسیار مهجور مانده. به دلیل علاقه شخصی ام به این کتاب ها بود که تصمیم گرفتم دست به تجربه ای جدید بزنم. در حال خواندن مجله ” عروسک سخنگو” داستانی توجه ام را جلب کرد و در نهایت آن را با تغییراتی تبدیل به داستانی تصویری با سوژه ای زیست محیطی کردم و حدود یک ماه و نیم ساخت آن را کامل کردم.

این مجموعه می تواند برای گروه سنی پیش از دبستان تا سال های اول دبستان جذاب باشد. تصاویر ساده و با کمترین میزان حواشی بصری و در عین حال به لحاظ بصری مخاطب را جذب و او را ترغیب به مطالعه می کند . تمام تلاشم در این مجموعه ساخت تصاویری بی نیاز از متن بود که روند روایی داستان را نیز حفظ کند. نکته ای که می توانم از آن به عنوان مهمترین چالش این مجموعه یاد کنم.»
« پروانه قسمتی مطلق» متولد شهر رشت است و کارشناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه سوره دارد.


image 
imageimageimage