آيكون (Icon) يك زبان كاربردى و چند منظوره در مقولهى گرافيك ديزاين است. اين زبان با قابليتهاى نامحدودش، يكى از بهترين انتخابهاى طراحان گرافيك، جهت راحت تر ساختن و بالا بردن كيفيت ارتباط بصرى با مخاطب است.
در دنياى تبليغات، در سيستمهاى عامل، در قوانين زندگى شهرنشينى و پيكتوگرام ها و دهها مقولهى گستردهى ديگر، آيكونها نقش نامحدودى ايفا مىكنند و پيامهاى متفاوت و طبقهبندى شده را به سادگى به مخاطبان مىرسانند.
آيكونها علاوه بر تمام قابليتهايشان، بسيار خوش ساختار و قابل فهم هستند و به راحتى ما را به سمت موضوعات مورد علاقه يا نيازمان راهنمايى مىكنند و مفاهيم كليدى و كاربردى را با آسان نمودن در اختيارمان قرار مى دهند.
يكى از انواع اين زبان كاربردى، آيكونهاى توريستى است. اين آيكونها به صورت فراگير براى معرفى آثار و بناهاى تاريخى و سمبوليك، مكانهاى مورد استفادهى توريستها و وسايل حمل و نقل، مورد استفاده قرار مىگيرند و به راحتى شناخته مىشوند.
مىتوان گفت سادگى، زيبايى و شباهت به اصل اثر، مهمترين فاكتورهاى انتخاب يك آيكون توريستى ايدهآل است.
پست امروز را به نمايش مجموعهى موفقى از آيكون هاى توريستى كه توسط يون جى كيم (yoon jea kim) طراح كرهاى مقیم سان فرانسيسكو در سال ۲۰۱۳ طراحى شده است اختصاص مىدهيم. مجموعهاى از آيكونها كه براى بناهاى مشهور سراسر جهان در اندازههاى مختلف طراحى شده است.
كانسپت و فضاسازى كلى اين مجموعه، با تركيب دو فضا برگرفته از عكس مونوتون اثر سمبوليك و آيكون مينيمال همان بنا شكل گرفته كه تضاد بصرى شاخص و گيرايى را به وجود آورده است.